[linux] mgetty

Pavol Drabb Pavol.Drabb na tuke.sk
Středa Říjen 3 18:02:16 CEST 2001

Ahojte ,zhanam cloveka co mi nejako ludsky vysvetli ako funguje mgetty.
Prezrel som si vsetky how to a man stranky ale akosi mi to stale nie je
jasne.
Mam cloveka co sa chce ku mne hlasit cez modemrouter a chce odomna jeden
login a password.Jednoduche vsak?
ale.ale?
v /etc/mgetty/login.config je
username= jeden login
userid=druhy login s heslom v /etc/passwd
chcem ho autorizovat cez pap takze
userid spusta /sbin/pppd auth +pap
a v /etc/ppp/pap-secrets
je name=3. login  a secrets=2. password.
Tak potom aky login mu mam povedat a ake heslo ,ak jeho stroj je blby
ziadne terminalove okno neotvori a chce len jeden login a jedno heslo?
ja viem ,ze tak potom staci username=userid=name a /usr/sbin/pppd +pap
login @.
ale ja som tvrdohlavy a chcem aby usename!=userid!=name a
secrets!=/etc/passwod.
A nechcem ani /Autoppp/.
Takze asi len treba pochopit ,ako to vsetko funguje.
Vie to niekto.
Co viem.
Ze ak nezada login=username ,mgetty mu vobec nezdvihne modem.ten
username na nic ine nesluzi.
potom tu mame userid.Ten akoze spusta /pppd .ale hned bez hesla?alebo
treba zadat heslo v terminalovom okne alebo si zoberie login a password
z toho co zadal chlapik do modemu?
a ked ideme k tretiemu heslu a loginu v pap ,tak to si uz neviem
predstavit,ze mu staci ten isty login a heslo,co pouzil na zdvihnutie
modemu a mozno na spustenie pppd.
pomozte kto viete.