[linux] Linux & CB packet radio

Robert Cernik cernik na pmsreu.be
Čtvrtek Říjen 4 09:34:13 CEST 2001

Zdravim, pokial ma pamat neklame,tak packet radio (resp. vsetky
digitalne mody, nody, prevadzace atd. )nie su povolene na CB.  Treba si
poriadne nastudovat povolovacie podmienky vydane Telekomunikacnym uradom
SR (http://www.teleoff.gov.sk/). Druha vec je praktickost tejto veci. Na
KV si viem predstavit tak rychlost 300, max. vsak 1200 (kvoli MF na
radiu) nehovoriac o discipline na CB. Na UHF (hamradio) su bezne
rychlosti 9600,19200,38400 a dokonca som videl v Slovinsku aj 1MB link.
Ina vec su HAMRADIO pasma (samozrejme sa vyzaduje kocesia...)
Standartne linuxove softy pre packet radio spolupracuju len s TNC a SCC
kartami. Videl som uz rozbehany aj BayCom modem, ale je nutne spravit
upravy jadra (instalacia ax25). Soft. na sound som zatial neskusal, ale
jeden som nasiel :

Title soundmodem
Section digital
SubSection
Version 0.5
Date 2001/09/14
Description This software allows you to use your computer and soundcard
to emulate a number of digital radio modems including AFSK 1200, HAPN
4800, G3RUH 9600 and others.
Author1 Thomas Sailer, HB9JNX
sailer na ife.ee.ethz.ch
Location1 http://www.baycom.org/~tom/ham/soundmodem/
Copyright GPL
Last Updated 2001-09-27

Treba sa dat na HAMRADIO a zabudnut na CB. Vyhlad kvality CB je ako
cakat na stabilny OS od Microsoftu.

S pozdravom  Robo/OM1KW.