[linux] OT: copyright WAS: projektik

Zdenko Podobný zdpo na mailbox.sk
Čtvrtek Říjen 4 17:42:43 CEST 2001

Juraj Bednar wrote:

> no, pockaj, to je kolekcia informacii a to je tiez copyrightovatelne, ak
> sa to nezda. Napriklad nemozes wgetom stiahnut www.zoznam.sk a
> informacie akokolvek pouzit.
>
> To je aj dovod, preco napriklad moze byt distribucia pod istou
> licenciou. Distribucia je kolekcia programov, ta praca, ze
> skompletizovanie programov moze byt pod istou licenciou. T.j. mimo ine
> jeden z dovodov, preco Caldera moze spravit verziu ich distra tak, ze
> budes platit za jednu instalaciu.

> :-).

> ok, diskutujem s pravnikom.

Nie som pravnik, aj ked skusku z prava mam v indexe za 1. Ale mam
jednoducho otazky, ktore v suvislosti s tymto projektom (vzhladom na to,
ze uz koordinator sa prihlasil) su realne. Teda bude dobre ked sa
dohodneme, co je dobre a co uz nie. Ale IMHO aj tak za to nebude dat
okontrolovat ci to vsetci dodrzia.

> neries a nehodnot ostatnych, ale seba.  To, ze ini kradnu neznamena, ze

Ved o to mi ide! Co je kradez a co nie? Ja som totizto nepovedal, ze ta
databaza je ukradnuta!
Ten pripad co som popisal (mimichomo nemam to zo svojej hlavy, ale videl
som to tusim v doc k aspellu) nie je tak odveci ako sa to moze zdat.
Skusim este trochu inak. Ak by som si teraz sadol, a prepisal kompletne
nejaky tlaceny slovnik, tak to asi nebudem moct dat pod GPL. Ak by som
si znovu sadol a napisal slovnik, ze  napisem vsetky slovicka co poznam
aj s prekladom (alebo pouzijem nejaky zoznam slov a prelozim ich), tak
to bude OK a mozem to vydat pod GPL???

Ale ved vsetky slovicka co viem, som sa naucil zo slovnikov! Pripadne
ucebnic! (vsetko to ma copyright).
Takze ak si teraz sadnem a prepisem 20 slov zo slovnika, tak je to zle.
Ale ak sa tych istych 20 slovicok naucim naspamat (a pripadnem odiem z
miestnosti na 20 min a potom sa vratim) a potom napisem tych 20
slovicok, co som si zapamatal tak uz to bude OK?

Pre mna su odpovede na tieto otazky dost dolezite (skoro kazdy den
pouzivam slovnik)- mne neide o teoriu. Viem, ze keby som to robil pre
seba tak to asi nebude problem. Problem je v tom, ze jeden znamy si ide
instalovat linux a chce odo mna moju databazu slovicok (t.j. povodny
slovnik + mojich xyz slovicok, co mam hlavne prepisanych zo slovnikov).

Alebo este jedna otazka: Je bezne, ze v knihe su citacie - je to v
sulade a autorskym pravom pokial viem. Je to teda ok, ked v "mojom"
slovniku bude povedame 5000 citacii z inych slovnikov?

> musime kradnut aj my.

Uplny suhlas. Ved preto chceme GPL slovnik. (prepac ale vyraz slobodny
slovnik mi znie trovchu cudne).

>   Juraj.

Zdeno