[linux] OT: copyright WAS: projektik

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Čtvrtek Říjen 4 23:22:18 CEST 2001

Ahoj,
> [...]
> databaza je ukradnuta!
> Ten pripad co som popisal (mimichomo nemam to zo svojej hlavy, ale videl
> som to tusim v doc k aspellu) nie je tak odveci ako sa to moze zdat.
> Skusim este trochu inak. Ak by som si teraz sadol, a prepisal kompletne
> nejaky tlaceny slovnik, tak to asi nebudem moct dat pod GPL. Ak by som
> si znovu sadol a napisal slovnik, ze  napisem vsetky slovicka co poznam
> aj s prekladom (alebo pouzijem nejaky zoznam slov a prelozim ich), tak
> to bude OK a mozem to vydat pod GPL???
>
> Ale ved vsetky slovicka co viem, som sa naucil zo slovnikov! Pripadne

To je debilita prava, pretoze copyrightovat databazu
necopyrightovatelnych veci je dost blbe. Kazdopadne podstatne je, ze
vsetci vyrobcovia slovnikov su povacsinou chamtivi a budu sa snazit
dokazat, ze si prave ich slovnik vykradol. A toho sa treba vyvarovat.
Pretoze im budeme liest dost do kapusty, je VELMI dolezite, aby sme nic
neopisovali, ale isli podla toho, co mame v hlave. To je vsetko, co
chcem povedat.

> Takze ak si teraz sadnem a prepisem 20 slov zo slovnika, tak je to zle.
> Ale ak sa tych istych 20 slovicok naucim naspamat (a pripadnem odiem z
> miestnosti na 20 min a potom sa vratim) a potom napisem tych 20
> slovicok, co som si zapamatal tak uz to bude OK?

Tiez by som to netvrdil. To je to iste, ako keby si sa pozeral na kod
Microsoft windows, naucil sa ho a potom ho napisal. To je tiez porusenie
copyrightu. Firma Compaq to robila tak, ze najali expertov, ktori
poznali masiny IBM, ti to podpisali a podla toho popisu dali inym
expertom robit tie veci. Ako iste vidis, vsetko je to zlozite a ja by
som bol velmi rad, keby ten nas slovnik bol co najcistejsi.

Inak, mohli by sme skusit najst pomoc aj mimo gnu/gpl komunity,
napriklad na strednych a vysokych skolach, kde je pristup na Internet.

> Alebo este jedna otazka: Je bezne, ze v knihe su citacie - je to v
> sulade a autorskym pravom pokial viem. Je to teda ok, ked v "mojom"
> slovniku bude povedame 5000 citacii z inych slovnikov?

Nie, precitaj si autorsky zakon (www.zbierka.sk), je to tam pomerne
presne popisane. Citacie su veeelmi presne vymedzene, aspon pred par
rokmi este boli, myslim, ze sa to nezmenilo.

> Uplny suhlas. Ved preto chceme GPL slovnik. (prepac ale vyraz slobodny
> slovnik mi znie trovchu cudne).
nezvyk.

   papa,
        Juraj.

|Juraj Bednar             | Homepage at http://juraj.bednar.sk/       |
|computer journalist      | Store at http://www.geekstore.sk/         |
|system administrator     | PGP key: http://juraj.bednar.sk/          |
|independent consultant   | Please stand for your freedom!            |
|Please don't send me mail using proprietary file formats             |