[linux] cryptovane ftp

M.F. PSIkappa psi na platon.atlantis.sk
Pátek Říjen 5 11:18:12 CEST 2001

Zdravim,
takze tu debatu som rozbehol ja a su 3 riesenia:
1. pouzit ftp server so zabudovanym ssl
2. pouzit ssl wrapper: ssl-wrapp, stunnel
3. pouzit IPSEC

Kazde s riesenim ma svoje pre a proti. Nechcem tu pisat o tom celu esej.
Add 1. musis pouzit novy ftp server, ktory si predtym nepouzil, tym padom
musis prekopat vsetky konfigy a dany server nemusi splnat tvoje predstavy.
Add 2. mozes pouzit lubovolny ftp server, ak pouzijes napr. stunnel
dokonca nemusis menit ani ftp klientov
Add 3. vsetko sa to kryptuje o uroven nizsie a je to vec OS a tym padom
problem implementacie v jednotlivych OS, ale nemas problem so serverom a
klientami

Odporucam pouzit 2 a do buducnosti 3 ak bude ipv6.

Ak som napisal nieco nepresne tak sa ospravedlnujem, ale chcel som to
napisat, maximalne zhrnujuco a kratko...

PSIkappa
psi na atlantis.sk