[linux] Linux & CB packet radio

Boris Kuník parc na tnetwork.sk
Sobota Říjen 6 01:21:55 CEST 2001

Takze neda mi to nezareagovat (kedze pocas tejto diskusie som bol mimo)
aspon dodatocne.

> a skusil si sa pozriet na webe? inak bi si takuto sprostu otazku
> nepovedal ;) potesim ta dost Packet nodou v cechach i na svete bezi na
> linuxe. a to dokonca i CB-ckarske.
tak o tom, ze nody bezia na linuxe som naozaj nvedel (skutocne)... zatial
mam informacie akurat o cca polke slovenska a som si isty ze vsetko to bezi
na DOSe a FLEXNETe (vsetky tieto nody robil totiz jeden clovek)... aspon co
sa CBcka tyka (v SR su tri)
co sa tyka hladania na internete tak tym som stravil niekolko hodin a
dopadlo to dost biedne... keby som nasiel daco s cim by som si vedel dat
rady tak sa predsa nepytam tu.

> Zase tra ista chyba pozeral si sa? pokial nemas nejaku mikro distribuciu
> co asi nie ked mas taketo otazky tak je tam balicek HOWTO. tam najdes
> odpoved na obe svoje otazky. dokonca aj v jadre najdes odpoved. a o nete
> ani nehovorim tam je toho kopa.
vid. vyssie

> Potesim ta odpoviem ti:
>
> 1.) nevie mi niekto poradit s paket radiom v linuxe? NIE (pitas sa
> zaporom!)
zalezi na tom kto je ako zvyknuty
> 2.) existuje nejaky takyto program pre Linux? NIE (blba otazka)
tak tato otazka sa mi zda viac nez vecna... je to vlastne predmet povodneho
mailu... kde bola otazka polozena v skratke tak, ci existuje nejaky soft.
pre linux, ktory dokaze miesto packet modemu pouzit zvukovu kartu..
> 3.) niekto skusenosti s niecim podobnym? ANO
aspon nieco

> A teraz ti vysvetlim odpovede ;)
>
> 1.) odpovedal som logicky spravne ale ludia niesu nato zvyknuty pitat sa
> spravne sa ma pitat vetou: "vie mi niekdo poradit s paket radiom v
> linuxe?" a odpoved bi bola ANO  mozno i ja ;)
dik za odpoved (poradit vies.... ale koly "BLBEJ OTAZKE" asi neporadis...

> 2.) logickejsia otazka je "da sa pouzivat svukovka ako packet modem i v
> linuxe?" a to z dvovodu ze to nerobi program ale jadro ;) to vies
> modularita a je to sietove zariadenia ako kazde druhe ;)
pokial sa nemylim tak prave zvukovka sietove zariadenie standardne nieje...
a preto som ani necakal (kedze som necital ziadne howto... to bude asi tym
ze som ziadne nenasiel) ze bude aj pre nieco taketo podpora priamo v jadre.
Aj ked osobne som skor cakal nejaky ten modul.

> 3.) toto bola jedina korektna otazka ;) povedz co PRESNE Potrebujes ale
> predtim si pozri HOWTO a dokumentaciu k zdrojaku (to bude treba pokial
> nepouzijes Paket radio distribuciu linuxu)
ako som niekde spominal... ako mozem hladat ked nemam kde... ziadne howto
som nenasiel. a ziadnu paket distribuciu pouzit nemozem... musi to zit na
RH6.1 ktory bude ako gateway do internetu. (dalsie PC uz pribudnut nemoze)