[linux] Linux & CB packet radio

Boris Kuník parc na tnetwork.sk
Sobota Říjen 6 01:00:53 CEST 2001

Takze neda mi to nezareagovat (kedze pocas tejto diskusie som bol mimo)
aspon dodatocne.

> Zdravim, pokial ma pamat neklame,tak packet radio (resp. vsetky
> digitalne mody, nody, prevadzace atd. )nie su povolene na CB.
tak to ta teda pamat poriadne klame a asi som neni ja ten pravy co by si mal
nastudovat zakon, lebo od zaciatku tohoto roku plati TZV. GENERALNE
POVOLENIE a to hovori o tom, ze kanaly 24 a 25 SU VYHRADENE NA DIGITALNU
PREVADZKU (tj. PACKET)
>Treba si poriadne nastudovat povolovacie podmienky vydane Telekomunikacnym
uradom
> SR (http://www.teleoff.gov.sk/). Druha vec je praktickost tejto veci.
odpoviem otazkou... moze mi dakto vysvetlit aky vyznam ma na internete
email?? odpoved je jednoducha -> ked potrebujes niekomu nieco povedat,
oznamit alebo sa s nim dohodnut, napises mu mail a dotycna osoba si ho
precita, ked bude sediet pri PC a pozre sa na internet... to iste je aj v
pripade paketu (okrem ineho... ako su rozne burzy a pod.)
>Na KV si viem predstavit tak rychlost 300, max. vsak 1200 (kvoli MF na
> radiu) nehovoriac o discipline na CB.
ako som uz spominal... na posielanie obycajnych textov nepotrebujes velku
prenosovu kapacitu.
>Na UHF (hamradio) su bezne rychlosti 9600,19200,38400 a dokonca som videl v
Slovinsku aj 1MB link.
> Ina vec su HAMRADIO pasma (samozrejme sa vyzaduje kocesia...)
ako je na tom HAM viem az moc dobre... oni totiz CBckari si vacsinou nehrabu
len na svojom piesocku a su niekedy v kontakte aj s radioamatermi (co ja
urcite som... vdaka jednemu mam doma CB vysielacku)
> Standartne linuxove softy pre packet radio spolupracuju len s TNC a SCC
> kartami. Videl som uz rozbehany aj BayCom modem, ale je nutne spravit
> upravy jadra (instalacia ax25). Soft. na sound som zatial neskusal, ale
> jeden som nasiel :
a prave to je dovod preco som dal do tejto konfery tuto otazku.... dufal
som, ze sa tu najde niekto kto pouziva nieco podobne ako ja a ze bude
ochotny poradit... (obzvlast ked linux az tak moc dobre neovladam... a
skusat ozivovat daco o com ani neviem ci to vobec ma fungovat by bol dost
problem)

> [...]
> SubSection
> Version 0.5
> Date 2001/09/14
> Description This software allows you to use your computer and soundcard
> to emulate a number of digital radio modems including AFSK 1200, HAPN
> 4800, G3RUH 9600 and others.
> Author1 Thomas Sailer, HB9JNX
> sailer na ife.ee.ethz.ch
> Location1 http://www.baycom.org/~tom/ham/soundmodem/
> Copyright GPL
> Last Updated 2001-09-27
>
> Treba sa dat na HAMRADIO a zabudnut na CB. Vyhlad kvality CB je ako
dat sa na HAM je jedna vec a mat cas na skusky (obzvlast na pripravu) je vec
druha.