[linux] Mandrake vs RedHat

Pondělí Říjen 8 15:42:56 CEST 2001

On Mon, Oct 08, 2001 at 09:43:44AM +0200, Remenec Juraj - praca wrote:
> Zdravim,
Caf.

> chcem sa spytat aj na nazor vas seckych, tu v konferke a to:
> mam doma dost dobry komp ale mam nasledovny problem, neviem sa
> rozhodnut medzi distribuciov Linuxu - RedHat 7.1, alebo Mandrake 8.1 .
Hmm mne sa zda Mandrake privetivejsi pre beginnerov ale trocha viac chaoticky
oproti RedHatu, ale 8.1 som este neotestoval. Na Mandraku sa ma lubi urpmi,
ale to si mozes doinstalovat aj do RedHatu.

> Mohli by ste mi poradit, ktorej z nich by som mal dat prednost a preco ?
Z dlhodobeho hladiska asi RedHat (zdoraznujem IMHO).

> O co mi ide hlavne je dobra podpora multimedii - hlavne nahravanie a
> prehravanie videa.
Hehe tak o to sa musis postarat sam a viacmenej to s tym nesuvisi, ale napr.
avifile momentalne na mandrake 8.0 nejde skompilovat.

Ked ta zaujima video tak sa pozri na programy:
- xawtv
- ffmpeg
- avifile/mplayer/xine
- vcr
- jadro s preemptivnym patchom, podla mna je 2.4.10 vyhodnejsie ako starsie.
- co najnovsie iXy.
- na audio mozno alsa drivery (ale ja som s oss/free nemal nejake problemy).
- ak mas IDE nezabudni zapnut DMA a otestovat ake nastavenia maju najlepsiu
  performance.
- kukni sa na linux audio quality howto

> 					Za vase nazory vopred dakujem.
S pozdravom,

/* vsprintf.c -- Lars Wirzenius & Linus Torvalds. */
/*
 * Wirzenius wrote this portably, Torvalds fucked it up :-)
 */