[linux] linux arrogancy

Pavol Drabb Pavol.Drabb na tuke.sk
Pondělí Říjen 8 17:24:16 CEST 2001

Jasne ,ze neochota linux guruov vazne drazdi newbies a kedze vacsina
prisla z user friendly prostredia,tak
su po tych literarnych chvalospevoch z medii na linux tak troska
obareni,ze co v linuxe nie je user friendly ,tak to je linuxovska
slovenska komunita.A ze linuxaci nevedia pisat manualy je vseobecne
zname.
Je zarazajuce ,ze zaciatocnik si nieco precita z nejakej kucharky a
zrazu hop,nefunguje to ,prejde tisic stranok a zase to nefunguje.Ked po
tyzdni sa odvazi nieco niekde napisat s prosbou o pomoc, tak zazije sok.

ZE sa netreba starat o novacikov? Vsak je to jasne,nikto vam to
nezaplati,vsak.
Ale ine som chcel.Vo windows funguju veci automaticky a kto si da tu
namahu ,ze sa prekope cez kopec problemov so zvukovymi kartami a spol. v
linuxe ,tak sa mu necudujem ,ze nema velku chut radit inym.
Ma uz totiz nervy na dranc.
 Takze pre vsetkych uzivatelov ,co sa tym nezivia, radim.Nezatazujte si
hlavu sprostostami ,co su uz pod windows davno vyriesene,nechajte linux
nam ,co sa nim zivime.Ci uz chceme alebo musime.
Ked Vam nieco nepojde pod windows,je na 100 percent,ze vedla v byte
alebo v kancelarii sedi clovek co sa postavi a tie tri ,styri kliknutia
mysou vam ukaze a este budete mat cas trocha pokecat.
Ked vam nieco nepojde pod linuxom,tak na 100 percent vo vedlajsom byte
alebo kancelarii sedi clovek,co vas vyskusa z 1000 strankoveho LDP a
manualovych stranok a how-to a nakoniec bez vysvetlenia preco je to
tak,urobil zasah ,na ktory sam prisiel po niekolkych bezsennych
nociach,len preto,aby mu po zasahu okolo hlavy zasvietila nebeska ziara
linuxoveho guru a vy odchadzali s pocitom malickeho malilinkeho
cloviecika.
A tu niekde, to co vam ,ako uzivatelovi, malo priniest slobodu ,sa meni
na obludny system kastovnickeho poriadku.A tak system, v ktorom mame
jedneho boha ,ktory sedi v Redmonte sa meni na panteon linux-guru bohov
, v ktorom ste Vy premienate na nicotu nehodnu odpovede.
Potesitelne je len to ,ze sa z toho mozete dostat,ak sa sam stanete
linux-guru.
A ak po par bezsennych nociach a 10 000 strankach manualov,co precitate,
budete vidiet od seba odchadzat takeho malickeho ,malilinkeho cloviecika
,co si prisiel k Vam po radu a nad sebou uvidite nebesku ziaru,ste z
najhorsieho vonku.
Stal sa z Vas boh.
P.S.
Tymto svoju debatu povazujem za ukoncenu,a vsetko co som napisal som
pisal podla vlastnych skusenosti s linuxovskou komunitou na
slovensku.Nie som linuxak ,ani neposielam LINUSOVI veci ,aby ich zahrnul
do jadra.Ale budem mat na pamati,ze ak niekto pride ku mne po radu,budem
davat velky pozor,aby ON odchadzal v svojej povodnej velkosti a nad
hlavou mi okrem neonovej lampy nesvietilo nic ine.
Prajem vela pracovnych uspechov