[linux] linux arrogancy

Martin Užák uzak na ba.telecom.sk
Úterý Říjen 9 01:49:20 CEST 2001

hehe, tak hra flame 1.0 sa dostala do noveho stadia:)

> Jasne ,ze neochota linux guruov vazne drazdi newbies a kedze vacsina
> prisla z user friendly prostredia,tak
> su po tych literarnych chvalospevoch z medii na linux tak troska
> obareni,ze co v linuxe nie je user friendly ,tak to je linuxovska
> slovenska komunita.A ze linuxaci nevedia pisat manualy je vseobecne
> zname.

ten co ocakava, ze z widnosu pride na lumiks a setko bude userfriendly a
ludia sa budu stavat do rad, aby mu mohli odpovedat na triavalne otazky
je asi viac nez naivny.

co take sa pise v mediach? ze kazdy musi testovat linux (preco nie, je
podla mna dobry napad, ale uz menej mysliet ze hned prvy problem mu bude
za neho nekto riesit).

> Je zarazajuce ,ze zaciatocnik si nieco precita z nejakej kucharky a
> zrazu hop,nefunguje to ,prejde tisic stranok a zase to nefunguje.Ked po
> tyzdni sa odvazi nieco niekde napisat s prosbou o pomoc, tak zazije sok.

IMHO su kucharky na to (a su tak pisane) aby to po precitani fungovalo.
nepametam si na ako-tak-spravenu kucharku, po ktorej by som nebol chopny
ukochtit, to co v nej bolo popisane (mozno som to dokochtil polosurove,
ale zbuchat to stale slo).

> ZE sa netreba starat o novacikov? Vsak je to jasne,nikto vam to
> nezaplati,vsak.

co tak sa starat o novacikov v ramci moznosti. rad odpoviem niekomu na 1
mail. rad odpoviem na 5 mailov (aj si podobnych mailov). ale nech nikto
nechce odo mna, aby som odpovedal X (dajme tomu >5) krat na otazku,
ktoru si po vylozeny 5 gramov namahy dokaze dodpovedat dotycny sam. to
uz je nad ramec moznosti a za to ma fakt nikto neplati.

no a finalne su nakrajsi kripli, com im clovek odpise a on ti vynada, ze
mu to nefunguje tak, ako si mu to napisal, hoci on ani len nebol schopny
presne specifikovat svoj problem.

> Ale ine som chcel.Vo windows funguju veci automaticky a kto si da tu
> namahu ,ze sa prekope cez kopec problemov so zvukovymi kartami a spol. v
> linuxe ,tak sa mu necudujem ,ze nema velku chut radit inym.
> Ma uz totiz nervy na dranc.

co sa rypat do lumiksov, ak chces nejaku tu kartu ... ? na co ti je lunex
ked ti vyhovuje windows? aby sme boli cool h4x0r?

hm, to ze si mozem povedat, ze mi funguje zvukova karta pod nejakymi
tymi unixami zo mna uja z matrixu (fakt, ten film bol az na soundtrack
dost vselijaky) nespravi. fakt, len malo ludi ta pochopi, ak som im
povies, ze ti tucniak zahral mp3 a ty, co to pochopia seru na to ...

>  Takze pre vsetkych uzivatelov ,co sa tym nezivia, radim.Nezatazujte si
> hlavu sprostostami ,co su uz pod windows davno vyriesene,nechajte linux
> nam ,co sa nim zivime.Ci uz chceme alebo musime.

hm, vcera som si dal jedneho grilovaneho lumiska, hm, fakt fajn
(a to sa lumiksami profesionalne NEZIVIM, len z casu na cas ich
prenasledujem). teda lumiksami sa nezivim, dufam ze sa ho teraz ale
nebudem musiet vzdat (to aby som si hlavu sprostostami nezaprataval).

> Ked Vam nieco nepojde pod windows,je na 100 percent,ze vedla v byte
> alebo v kancelarii sedi clovek co sa postavi a tie tri ,styri kliknutia
> mysou vam ukaze a este budete mat cas trocha pokecat.

je naivne si mysliet, ze niekto bude klikat za teba, ze niekoho budes
mat k dispozici, ze nekto bude chcet... dokedy sa nemozes spolahnut na
seba, tak vychadzaj z toho, ze ti to fungovat nebude.

> Ked vam nieco nepojde pod linuxom,tak na 100 percent vo vedlajsom byte
> alebo kancelarii sedi clovek,co vas vyskusa z 1000 strankoveho LDP a
> manualovych stranok a how-to a nakoniec bez vysvetlenia preco je to
> tak,urobil zasah ,na ktory sam prisiel po niekolkych bezsennych
> nociach,len preto,aby mu po zasahu okolo hlavy zasvietila nebeska ziara
> linuxoveho guru a vy odchadzali s pocitom malickeho malilinkeho
> cloviecika.

este raz, ked nechces sam citat 10000 strankove howto, LDP, broswovat
net, nicit nervy, trhat si vlasy atd atd atd a cakas, ze nekto ti bude
stale nieco vysvetlovat NA CO TI JE PREBOHA LINUX? z casu na cas si
pozri signatury u ludi co ich rotoju. okrem fakt dobrych hlasok tam
stoji casto nieco ako:

hacker rule #... - hackers read manuals.

ked si chces hovorit bubu velky heker, tak citaj manualy, este raz citaj
a citaj manualy. ujo z vedla (z kanclu, bytu vedla) s teba mistra hekera
nespravi.

vsetky buduci hackerozovia nech nezabudnu checknut hacker howto od erica
raymodnsa (urcite som mu nechtial skomolil meno, hacker how-to by mal
byt ale aj tak pojem pre nejake tie search enginy).

> A ak po par bezsennych nociach a 10 000 strankach manualov,co precitate,
> budete vidiet od seba odchadzat takeho malickeho ,malilinkeho cloviecika
> ,co si prisiel k Vam po radu a nad sebou uvidite nebesku ziaru,ste z
> najhorsieho vonku.
> Stal sa z Vas boh.

uc sa, citaj manualy, prid do klubu vyvolenych a pozvi ma niekedy na
olymp si popit ambrozium. totiz asi nebudem mat niekdy k dispozicii
dostatok milionstrankovych manualov aby som sa tam na olymp nekedy
vystveral, ok?

> Prajem vela pracovnych uspechov

podobne,

	martin aka (kaka) uzo|uza