[linux] linux arrogancy

Jozef Kosoru jkosoru na qbsw.sk
Pondělí Říjen 8 21:02:33 CEST 2001

> ten co ocakava, ze z widnosu pride na lumiks a setko bude userfriendly a
> ludia sa budu stavat do rad, aby mu mohli odpovedat na triavalne otazky
> je asi viac nez naivny.

Martin, ty by si bol najradsej, keby Linux zostal elitnou zalezitostou pre
zopar vyvolenych, aby si sa ty a banda podobne postihnutych jednincov
mohla hrdit svojou vynimocnostou a nadradenostou.
No... Zial, nemam pre teba dobre spravy chlapce. Ludia s tvojim nazorom
na buducnost UNIXU/Linux uz patria do stareho zeleza.
Ci sa ti to paci alebo nie (a skor nie ako ano), vdaka projektom
ako KDE alebo Gnome sa Linux skor ci neskor stane produkcnym
desktopovym prostredim pre obycajnych klikajucich uzivatelov.
A teba prave tato skupina linuxovych uzivatelov neskutocne serie.
Citis sa byt hacker, co si vsetko vydrel citanim info, man, how-to, LDP...
a stve ta, ked niekto bez patricneho informacneho zakladu bude
schopny urobit to iste jednoduchym kliknutim na ikonu.
Chapem ta, aj ja som toho dost nacital, ale na rozdiel od teba by
som bol rad, keby to ti co pridu po nas, mali ovela lahsie.
..a nie som sam. Kopec vyvojarov KDE (vratane mna) dost tvrdo
makaju, aby sa tato myslienka stala skutocnostou. My si
uvedomujeme, ze Linux nie je taky user-friendly ako napr.
MS Windows alebo MacOS. Nasim cielom, je dostat Linux
medzi beznych klikajucuch ludi. To je presne opak tvojho
pristupu. My nechceme robit s uctovnicky linuxovu hackerku
len preto, ze si chce zmenit rozlisenie grafickej karty alebo
vytlacit nejaky dokument.
Najlepsou definicou operacneho systemu je podla mna
vyjadrenie jedneho vyvojara MacOs X:
"Uzivatel ani nema vediet, ze nejaky OS existuje.
 Jednoducho si len sadne a pracuje..."

A este raz opakujem, ze ak sa niekomu nepaci nejaka
trivialna otazka, tak nech neodpoveda.

   Jozef Kosoru