[linux] linux arrogancy

Ing.Miroslav Cabarka mirodoma na arka.sk
Pondělí Říjen 8 22:09:55 CEST 2001

Dna Po  8. Október 2001 20:55 ste napísali:
> Ahoj,

> chce to hlavne trpezlivost, neboj sa a chod do toho, ked ti niekto
> vynada, znamena to, ze mas ist rychlejsie :))).

Linuxova komunita je, ci uz to je dobre alebo zle, akymsi exkluzivnym klubom
ludi, ktori "tomu rozumeju". Ako kazda vysoko odborna komunita je svojim
charakterom trochu uzavreta. Kazdy clovek sa do tejto komunity dostal za cenu
urciteho usilia. Je vlastne prirodzene, ze chce, aby aj ostatni vyvinuli
urcite usilie, ak sa chcu stat platnymi clenmi komunity. Potialto je to -
povedal by som - v sulade s prirodou. Horsie je to s jedincami, ktori do toho
zamiesaju drzost, alebo pohrdave postoje voci ludom, ktori su takpovediac
mimo komunity. To je nespravne.

Predstavte si situaciu, ze letite dopravnym lietadlom kamsi ponad ocean.
Myslite si, ze ak sa kapitana opytate asi takto: "Hej, ty tam, naco je tento
krpaty budik nad tvojou plesinou?", ze Vam rozumne odpovie? Asi tazko, a
nikto by sa mu ani nedivil. Ale ak mu vysvetlite, ze sa roky vasnivo
zaujimate o lietadla, mate nalietane stovky hodin na na PC-simulatore, ale
nie je vam jasny rozdiel medzi indikovanou s skutocnou rychlostou,
pravdepodobne - ak to nieje uplny pako, a to kapitani nebyvaju - si zvysok
cesty pekne pokecate. Mzslim si, ze podobne je to aj s linuxakmi.

Prijemny vecer.
--
Ing. Miroslav Cabarka
mirodoma na arka.sk