[linux] ADMIN STOP: linux arrogancy

Úterý Říjen 9 12:21:43 CEST 2001

myslim, ze uz v tejto chvili je vhodne tento thread skoncit, aby sme sa
nedostali do dzihadu medzi dvoma tabormi:)
samozrejme, taketo diskusie su potrebne, pretoze si kazdy utrasie nazor
o tom, kto co ocakava, kto k comu ako pristupuje, ale ako vacssinou sa
to konci nedobre, nadavkami, urazanim, placom a podobne..

zazneli dva hlavne nazory, jeden zo strany ludi, ktori pomoc potrebuju
druhy zo strany ludi ktori pomahaju. ochota je, ale samozrejme je
potrebne najst kompromis. takze vysledok by sa dal zhrnut:
- ludia, ktori sa chcu pytat sa musia najprv naucit pytat
- ludia, ktori chcu odpovedat sa musia naucit neodrazovat pytajucich sa
rozvedene do najmensich, casto az nepodstatnych detailov ste si mohli
citat zopar dni..

jeden navrh, ktory sa v podstate uz davnejsie premiela, je vypracovanie
meta faq konferencie, cize dokumentu, ktory by bol alfa a omega
konferencie, ak by ho niekto porusil, tak by sa nebolo treba dohadovat o
tom, ci opravnene, alebo nie. stalo by mozno za to zobrat si priklad z
ceskej konferencie, kde existuje kvalitne faq a skusit to implementovat
pre tento list, alebo pripadne napisat aj nove, ako sa podujal kmec.
jeho prediskutovanie by asi bolo vhodne az v cielovej podobe, pretoze sa
zrejme opat vratime na zaciatok tohto threadu, kde kazdy bude chciet
zastat jednu alebo druhu stranu, viac ci menej radikalne..

ak mozem jeden osobny postreh, tak neda mi, ale stale sa mi zda ze sa tu
(nielen) proti sebe stavaju dva principy. jeden "starej skoly", ktora za
onych cias bola vychovana a nutena vzdelavat, odovzdavat si informacie
inym sposobom ako ta "nova skola". nechcem vystupovat ako polyhystor,
ale onehda bolo samozrejme, ze clovek studoval samostatne velmi vela,
hrabal sa v amaterskych radiach, babral so spajkovackou, rucne
prepisoval programy z "odbornych" casopisov a bol rad ze ma aspon to.
dnesna doba, ktorej sa hovori informacna poskytuje nepreberne mnozstvo
informacii, "stara skola" uzna, ze mat volakedy take moznosti, tak to by
bolo ine.. v suvislosti s tym je samozrejme, ze je jednoduchsie nechat
si "od otecka" zaplatit za modem a napisat neumachany mail, pricom dany
neprejavy ani najmensiu snahu problem riesit, ale ocakava pritom pomoc
"ako za starych cias", cize zadarmo.. to sa stretne s nevolou, "lebo
sa to ma robit inak".. dost bolo ale nostalgie..

spracujme teda dokument, kde bude podchyteny postup, ktory by mal pytajuci
absolvovat, ake stranky si pozriet, ake prehladavace pouzit pri akom
probleme. a ked sa rozhodne napisat do konferencie, nech uvedie
relevantne informacie o probleme, aby nebolo potrebne zhanat "krystalovu
gulu" na riesenie nie problemu, ale riesenie ze co sa to vlastne dany
pyta.. a tak dalej, toto je samozrejme len cast..

ak vyplynulo z diskusie aj nieco ine, co som nepostrehol, napiste
prosim, ale uz sa nevyjadrujme k diskusii doterajsej, ktoru by som tymto
chcel zastavit.

S pozdravom
--
+ Tibor "FuturE" Pittich | Email       : Tibor.Pittich na phuture.sk