[linux] Pravidla konferencie linux na lists.linux.sk

Jozef Novikmec novikmec na lynx.sk
Středa Říjen 10 11:05:49 CEST 2001

Tak som si nad to na chvilu sadol a podla najlepsieho vedomia a svedomia
som spisal toto. Prosim o pripomienky.

Konferencia linux na lists.linux.sk sluzi na vymenu informacii o operacnom
systeme Linux medzi jeho uzivatelmi a priaznivcami na Slovensku a v Cechach.

Konferencia je nemoderovana co znamena, ze kazdy prispevok ktory bude
zaslany na linux na lists.linux.sk bude zaradeny do konferencie.

Komunikacnym jazykom je slovencina, cestina pripadne anglictina.

Archiv konferencie sa nachadza na http://lists.linux.sk/pipermail/linux/

Vyhladavanie v archive je na adrese http://search.lists.linux.sk

Zakladne pravidla spravania sa ucastnikov konferencie:

1. Kazdy ucastnik konferencie je v nej dobrovolne, bez naroku  na odmenu a
vramci svojho casu preto je na jeho voli ci bude na prispevky reagovat alebo nie.

2. Predtym ako sa rozhodnete poslat otazku do konferencie, pokuste sa
vyhladat odpoved na  nu v archive.

3. Ak sa odpoved na Vasu otazku nenachadza v archive, pokuste sa hladat na
inych  svetovych vyhladavacoch ako google (http://www.google.com),
Altavista  (http://www.altavista.com) alebo google pre vyhladavanie v diskusnych skupinach (http://groups.google.com).

4. Novy prispevok VZDY zacnite ako novy mail adresovany na
linux na lists.linux.sk, nie ako Reply na  prispevok ktory sa uz v
konferencii nachadza. Ulahcite tak  triedenie do threadov, ktore pouzivaju
niektori clenovia  konferencie.

5. Pokuste sa tvorit  Subject spravy tak aby nebol velmi dlhy ale aby co
najviac vystihoval k comu sa prispevok vyjadruje. (namiesto Subject: POMOOOOC BLBNE MI SQUID skuste Subject: Nefungujuce ACL vo Squide 2.5) Vyrazne si tym zvysite pravdepodobnost ze niekto na Vas prispevok bude reagovat.

6. Prispevky ktore nesuvisia s  temou ktorej je venovana konferencia
(Linux) oznacte prosim v Subjecte ako OT:, pripadne OFF TOPIC: (OT: Problemy s harddiskom)

7. Komercne zamerane prispevky  oznacte prosim v Subjecte slovom
KOMERCIA. (Subject: KOMERCIA: SCSI disky na predaj)

8. V pripade ze mate pocit ze Vasa odpoved by mala byt smerovana priamo
cloveku ktoremu odpovedate, smerujte odpoved priamo na jeho sukromnu
emailovu adresu a nie do konferencie.

9. Reakcie na prispevky kvotujte .(nastavte svojho mailoveho klienta aby
oznacoval text originalnej spravy  na zaciatku riadku znakom > priapdne
inym a z povodneho textu odstrante casti ku ktorym sa priamo nevyjadrujete)

10. Neposielajte do konferencie  zbytocne velke maily. Namiesto 1MB
velkeho log suboru poslite iba  riadky ktore priamo alebo nepriamo suvisia
s problemom ktory sa snazite riesit.

11. V pripade ze sa Vam podari  vyriesit zaujimavy problem ktory este v
konferencii vyrieseny nebol, napiste  prosim aj pre ostatnych ucastnikov
konferencie mail s navodom ako sa Vam  to podarilo. Taketo emaily prosim
oznacte v Subjecte VYRIESENE:. Z takychto  odpovedi sa casom da vytvorit
FAQ a urcite pomoze dalsim Vasim kolegom.

Strucny navod ako sa pytat v konferencii:

1. Predpoklada sa ze predtym ako ste sa  rozhodli prispevok do konferencie
poslat, riadili ste sa pravidlami 2 a 3 a  pokusili ste sa najst odpoved v
archive konferencie a svetovych vyhladavacoch.

2. Zvolte primerany Subject. (najlepsie podla pravidla 5)

3. Ak si nie ste isty ze ci problem moze  suvisiet s typom distribucie,
pripadne hardware ktory pouzivate, pre istotu  to  uvedte v
prispevku. (napr. Na mojom pocitaci (PIII, 256MB RAM, ...)  pri
distribucii Mandrake 8.0 som narazil na nasledujuci problem:)

4. Velmi vela veci suvisi s verziou jadra OS Linux takze  uvedte aj verziu
jadra.(napr. Na mojom pocitaci (PIII, 256MB RAM, ...) pri  distribucii
Mandrake 8.0 s jadrom 2.4.10 z distribucie som narazil na nasledujuci problem:)

5. Pokuste sa v kratkosti popisat usilie ktore ste vynalozili  na to aby
ste sa sami dopatrali k vysledku badania. Ostatnych ucastnikov
konferencie to presvedci o tom ze ste uz sami vyvinuli usilie a  aj
napriek tomu sa Vam nedari problem vyriesit
svojpomocne. (napr.  Prestudoval  som SMB-HOWTO a man smb.conf a aj
napriek tomu neviem ako nastavit pracovnu skupinu do ktorej ma dana stanica patrit.)

6. Co najpresnejsie sa snazte opisat  problem ktory sa snazite
riesit. Namiesto Nainstaloval som Linux  a nejde mi pripojit sa do
internetu, by to mohlo vyzerat asi takto:  Nainstaloval som na pocitaci
PIII s 256 MB RAM Mandrake 8.0 s defaultnym  jadrom a pri pripajani sa do
internetu s modemom Microcom Deskport Voice 56k  som narazil na
nasledujuci problem:  .... popiste problem ....  Prestudoval som
Modem-HOWTO aj man pppd ale stale som nenarazil na riesenie.

7. Ak vam niekto poradi odpovedou typu man smb.conf,  neurazte sa. Dany
clovek pravdepodobne nema vela casu na to aby Vam priamo  napisal odpoved
na otazku ale poradil Vam kde hladat odpoved ktoru ste si mozno pri svojom badani nevsimli.

8. Ak sa budete riadit tymito radami, Vase pokroky s Linuxe  pojdu
milovymi krokmi dopredu pretoze velmi casto sa Vam podari najst  odpoved
na jednoduchsie otazky uz v archive konferencie alebo vyhladavaci  a ak
nie a Vas prispevok do konferencie bude v duchu tychto pravidiel,,  urcite
sa najde najmenej jeden clen konferencie ktory uz podobny problem  riesil
a v pripade ze bude mat chvilu casu urcite Vam ochotne poradi.  Navyse si
osvojite velmi dobru vlastnost akou je citanie dokumentacie :-).

--
Ing. Jozef Novikmec
Linux system administrator