[linux] Docbook a slovencina

Zdenko Podobný zdpo na mailbox.sk
Pondělí Říjen 22 20:53:02 CEST 2001

Jan 'judas' Tomka wrote:

> Mozes mi, prosim, nacrtnut situaciu, ked budes posielat Francuzovi
> slovensky dokument? Som presvedceny o tom, ze vsade na svete, kde maju
> ine kodovanie ako latin1, si robia prave takyto patch...

Napr ked mu poslem preklad dokumentacie jeho programu... V zdrojakoch je
dokumentacia v sgml, v binarkach html. Co sa stane, kde sa rozdhone pre
pdf ale ps?

Ja som si (naivne) myslel, ze ked raz nieco napisem v docbooku, tak som
za vodou a generovanie html, pdf, rtf bude zalezitost par minut. Ale zda
sa, ze to funguje iba pre latin1...

> Takto! Ked spravim uz len taku vec, ze
>
>  sh$ grep -ir "iso.*8859\|latin" /usr/share/sgml/docbook/dsssl-stylesheets

Toto som spravil aj ja, a kedze som nic nedostal, tak som sa ozval do
konfery, ci v tom este nie je nejaka finta...

> "Univerzalnejsie" to bude moct byt az vtedy, ked tam bude podpora aspon
> pre dve kodovania. Podarilo sa mi to este takto vylepsit:...
> Toto "vnuti" html suboru kodovanie iso-8859-2 len vtedy, ked je nastaveny jazyk
> na slovencinu. Mozes si tam doplnit francuzstinu a ine oblubene jazyky.
> Samozrejme, stale je to len v html...
>
> Na patch do print verzie by som musel ovladat minimalne latex, aby som
> vedel, co sa tam ma vlozit, aby to bolo latin2. A tiez by som musel byt
> lepsi v tom lispe alebo co je to, lebo tie zatvorky, to je nieco!

Napadla ma este jedna sialenost: nie je mozne vytvorit nejaky subor
(stylesheet??), ktory by si zistil, co sa ma generovat (ps, pdf, rtf,
html) a doplnil by patricne veci do suborov (tex, html), aby fungovala
slovencina t.j. aby nebolo nutne patchovat, ale len poslat tento subor
spolu s docbookovymi subormi?
Je nieco take mozne?

	Zdeno

PS: Inac vdaka aj za to co si doteraz poslal.