[linux] gw,firewall,server

Nakor the Blue Rider nakor na pobox.sk
Středa Říjen 24 09:11:56 CEST 2001

Dobry den
Mam malu siet (10 pocitacov), do internetu som pripojeny cez moj linuxovy gw, na ktorom mi bezi aj www, squid, smtp, pop3, bind. Uzivatelia tento stroj nepouzivaju sposobom, ze by sa nan prihlasovali, len na stahovanie posty a ako proxy. Chcel by som sa opytat, ci by z hladiska bezpecnosti (keby bola diera v niektorom z programov na gw) nebolo lepsie urobit 2 pocitace, pricom na jednom by bol www,bind,smtp a nepustal by us nic do vnutornej siete a na druhom by bezal pop3 server. Ak ano, ako spravit, aby sa posta dosla na vonkajsi pocitac(gw,bind,smtp,www) posielal tu postu na ten druhy, kde by bezal pop3 a uzivatelia by tam mali konta. Momentalne pouzivam iba ten jeden stroj, mam tam postfix.
Alebo by bolo vhodnejsie uplne ine riesenie?
Dakujem za kazdy navrh.

P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/