[linux] gw,firewall,server

Kocur kocur na nocka.sk
Středa Říjen 24 10:13:57 CEST 2001

nazdar...

o niecom podobnom sa tu uz diskutovalo...
skus sa pohrabat v archive.. ja neviem ako to tu vsetko dopadlo...

niekto preferuje 2 copmy... 1 - FIREWALL, 2 - WWW,MAIL,PROXY,+++++
a niekto zase 1....

uz som totizto videl ze sa hackerom podarilo naburat na firewall a potom sa
tak ci tak dostali vsade..
o tom co je bezpecnejsie ci 1 alebo 2 pc ma kazdy svoj nazor...

pre teba by asi bolo zbytocne robit zvlast Firewal+Web Server (www,bind) a
Mail server (pop3), kedze tam mas len 10 PC
ja by som to rozdelil vtedy ked by uz jedem pocitac nestihal obsluhovat
vsetky sluzby...
ja tu mam cca 50 PC a staci mi na to jeden server v pohode
(www,bind,pop3,smtp,squid,....)

na dva pc by to islo spravit....je vela moznosti,zalezi to od toho co budesh
mat na ktorom pc pustene...
taktiez to zalezi aj od toho ake mas pripojenie na inet.. teda kolko IPciek
ti da provider
 napr:
1 - Firewall
2 - WWW, Mail, Proxy, DNS
 -
1 - Firewall + WWW + Proxy + DNS ( Internet  - proxy pre pristup na www z
lan)
2 - Mail ( Local Network  - geteway na srv.1 - oddelena posta)
 -
1 - Firewall + WWW + DNS ( Internet - srv pripojeny len na inet bez
pripojenia na lan)
2 - Mail + Proxy

a takto by sa dalo kombinovat este dost dlho.....

caf...