[linux] gw,firewall,server - part3

Středa Říjen 24 17:20:16 CEST 2001

-> Este jedna(? ;-) otazka :
-> Pri fantomasovom navrhu:
->
-> intranet
->        |
->        firewall---servery www/dns/pop/smtp/proxy
->        |
-> internet
->
-> Ako to bude s ipckami a s nastavenim dns? Povodne som mla na
-> servri(gw,...)2 karty, jednu s vnutornou adresou, druhu s vonkajsou+na
-> tej druhej niekolko dalsich vonkajsich ipciek pre www a mail , a podla
-> toho nastaveny aj bind. Teraz keby som to spravil podla obrazku;-) hore,
-> aku ip by mal firewall? Nemuselo by tam bezat named, ak by sa pocitace
-> zvonku mali dostat na www,... spravne?

no, intranet bude mat jednu siet, demilitarizovana zona druhu siet, obe mozu
mat privatne IP adresy aj viditelne zvonka.

firewall musi mat jednu IP pre vnutornu siet a jednu pre demilitarizovanu
zonu. V pripade ze demilitarizovana zona bude mat interne adresy, potrebuje
firewall tretiu IP viditelnu z netu. Inac sa bude pristupovat a routovat cez
tu IP firewallu ktoru ma v demilitarizovanej zone.
 They that can give up essential liberty to obtain a little temporary
 safety deserves neither liberty nor safety. -- Benjamin Franklin