[linux] fonty na konzole (a prepinanie do Xov)

Jan 'judas' Tomka jan.tomka na stonline.sk
Středa Říjen 24 22:01:56 CEST 2001

On Wed, Oct 24, 2001 at 01:11:43PM +0200, Marek Grac wrote:
> 	mam taky mensi problem, ked sa prepinam z konzoly do Xov (nerad) a
> 	potom naspat, tak sa mi rozsype font (lat2-u16.psf) na
> 	konzoli. Viem, ze toto nie je ziadna novinka a stava sa to pri istych
> 	grafickych kartach, ale nevyriesil to uz niekto? resp. da sa
> 	spustit program po zmene konzoli (alt+Fx).
Cau,

mne sa take nieco este nestalo, tak budem trochu tipovat.

Mozes to urobit cez kbrequest a hodit do inittabu riadok

	kb::kbrequest:/usr/bin/reset

za predpokladu, reset je program, ktory to vie opravit. Do keymapy by
som potom hodil riadok

	control alt keycode 79 = KeyboardSignal

a vzdy, ked sa to pokasle, tak stlacis Ctrl-Alt-End (nastav si to inak,
toto je nebezpecna kobinacia) a spusti sa reset.

Kedze reset by sa nemal spustat pri prepinani medzi textovymi konzolami,
ale len z X na text, mozes tiez vyuzit fakt, ze z iXov sa vacsinou
prepina kombinaciou Ctrl-Alt-F? a na toto hodit string. Neviem teraz
presne, ako sa to robi, ale najdes to v dokumentacii ku console-tools
(alebo Console-And-Keyboard-HOWTO ci tak nejako). Otazka je vsak, ci
potom mozno okrem spustania nejakeho programu zachovat aj funkciu
prepnutia na konzolu. Musis poskusat.

Este lepsie by to bolo, keby sa nejaky prikaz dal priradit klavesovej
kombinacii cez xmodmap, ale to by asi nefungovalo -- bud by sa neprepla
konzola vobec, alebo by sa reset spustil este predtym.

Posledne, co ma napada, je klavesova skratka v tvojom window managery,
ktoru by si pouzival na prepnutie z iXov na konzolu. Ta by spustila
skript typu:

chvt 1
sleep 1		#pocka, kym sa prepne
reset

Ma to jednu chybu, lebo chvt musi byt spustany ako root alebo binarka
musi byt suidnuta. Ale je to asi najschodnejsie riesenie (a jedine
overene), a ak si spravis takychto klavesovych skratiek 6 a budes podla
toho volat skript s parametrami 1-6, tak sa mozes prepinat kam chces.

	judas