[linux] Sirenie zdrojakov bude trestne

Pavel Kosarnik kosarnik na prologk.sk
Čtvrtek Říjen 25 18:19:54 CEST 2001

Dobry den,

dnes sme u jedneho nasho klienta riesili potrebu posilnovania technickeho
vybavenia pocitacovej siete. Kedze ide o dalsie dva servery, chcel som aby to
nejako optimalne hralo aj s predstavami dodavatela programoveho vybavenia,
inak jednej velmi znamej slovenskej software-ovej firmy z hlavneho mesta.
  Ked som ich vyvojarovi predstavil svoju predstavu, kde hlavnu ulohu hral
OS Linux v spojitosti s databazou Oracle, dostalo sa mi odpovede, ze ci si
uvedomujem, ze linux je "free" a tym sa na neho neda spolahnut a naviac v USA
sa zacalo sudne konanie s predpokladanym vysledkom, ze sirenie zdrojovych
textov bude trestne :-), a ze jedine a to spravne riesenie je nasadit Windows
2000, pripadne XP, lebo nic ine na trhu nie je. Vtedy mi uz bolo jasne, ze
som narazil na tekvicoveho panaka, ale bohuzial taka je realita. Akekolvek
dalsie argumenty boli len o tom, ze jeden rozprava po cinsky a druhy ma doma
rybicky.
  No a na zaver vyvstala dilema pre koncoveho uzivatela. Komu ma teda verit?
Poradte, ako treba uspesne argumentovat, ked len osobne presvedcenie nestaci?
Este stastie, ze uz niekolko rokov ma nasadeny server na baze linuxu s
emulaciou novellu a problemy s nim su len v rovine pokazenych ventilatorov.

--
Pavel Kosarnik