[linux] DEBIAN na servru

Frantisek Repkovsky repkovsk na magic.allianz.sk
Pondělí Říjen 29 09:37:35 CET 2001

On Mon, 29 Oct 2001, Lubos Vitek wrote:

> Debian vyzera byt lepsie pripraveny na pouzitie na server. Mam na mysli
> hlavne baliky - nielen mnozstvo ale hlavne to, ako ich autori pripravia,
> ake funkcie skompiluju a nakonfiguruju. V tomto smere je Debian fakt
> dobry.

Ano s tym suhlasim, aj ked distribucie ako Red Hat, SuSE, Mandrake,
Caldera a pod. su podporovane priamo vyrobcami komercneho softveru
(Oracle a pod.) aj ked aj tieto mozu bezat pod Debianom, len je to asi
viac pracne. Zavisi teda co na serveri bude bezat.

> Porovnaval som oproti RedHat a Slackware... Mandrake som skusal, ale
> nepresvedcil ma o svojich kvalitach ani ako pracovna stanica, nieto este
> ako server. Ale to je moj sukromny nazor...

Slackware sa mi tiez zapacil a tak na server instalujem Debian alebo
Slackware. Slackware hlavne pre vacsiu aktualnost softu a jednoduchost
(neplati v pripade Slackware ako workstation - len moj osobny nazor...).

Ked som skusal Mandrake-8.0 (len na workstation) bol som dost sklamany z
niektorych veci. Teraz som nainstaloval Mandrake-8.1 a som s nim zatial
celkom spokojny veci ktore mi vadili na Mandrake-8.0 su tu uz odstranene a
je tu naviac podpora zurnalovych fs. Jedine ze telnet z baliku
telnet-client (MDK-8.1) neskoci na zaciatok noveho riadku, ale pokracuje
na novom riadku v pozicii na ktorej skoncil v predch. riadku. Nainstaloval
som teda telnet klienta z MDK-8.0 tam je to v poriadku. Mozno sa s tym tez
niekto stretol.

S pozdravom

Frantisek Repkovsky