[linux] vnc cez firewall

phobie phobie na host.sk
Pondělí Říjen 29 10:10:59 CET 2001

ahoj
> Mam v jednej vzdialenej firme ako file server WinNT 4.0 a ako branu do
> internetu mam Linux. Toho NT sa bohuzial nezbavim, aspon zatial.
Potrebujem
> obcas urobit nejaku malu zmenu na WinNT, napriklad pridat uzivatela,
zmenit
> prava ... Je mozne aby na WinNT bezal VNC a tak bol pristupny aj mne mimo
> firmy? WinNT nema realnu IP adresu, je za firewallom.
> Ak ano ako je to z bezpecnostou?
firewall ma realnu ip adresu ty nepotrebuje ip adresu pre ntcko ty
potrebujes akurat port vnc servra kde pripojis
remote klienta preto urob nan firewalle portforward/redirector povedzme
portu 2000 na firewalle na port xxx
kde ti pocuva vnc server na vnutornej sieti.

bezpecnostne rizika su stale len tie ktore vznikaju pouzivanim vnc. ale tie
uz iste poznas