[linux] Sirenie zdrojakov bude trestne

Robert Varga nite na hq.alert.sk
Pondělí Říjen 29 12:12:23 CET 2001

On Thu, Oct 25, 2001 at 06:19:54PM +0200, Pavel Kosarnik wrote:
> Dobry den,
>
> dnes sme u jedneho nasho klienta riesili potrebu posilnovania technickeho
> vybavenia pocitacovej siete. Kedze ide o dalsie dva servery, chcel som aby to
> nejako optimalne hralo aj s predstavami dodavatela programoveho vybavenia,
> inak jednej velmi znamej slovenskej software-ovej firmy z hlavneho mesta.
>   Ked som ich vyvojarovi predstavil svoju predstavu, kde hlavnu ulohu hral
> OS Linux v spojitosti s databazou Oracle, dostalo sa mi odpovede, ze ci si

K Orakulu jedine Sun + Solaris ;-) Viem, ze mame tlacit Linux, ale toto je
realita ;-)

> uvedomujem, ze linux je "free" a tym sa na neho neda spolahnut a naviac v USA
> sa zacalo sudne konanie s predpokladanym vysledkom, ze sirenie zdrojovych
> textov bude trestne :-), a ze jedine a to spravne riesenie je nasadit Windows
> 2000, pripadne XP, lebo nic ine na trhu nie je. Vtedy mi uz bolo jasne, ze

Myslim, ze k tomuto by ti vedeli co-to porozpravat nasi DB admini. Presne detaily,
ale vzdy sa potesia, ked vytlacim NTcka a dame Solaris. (DB admini == Orakulum).

Ad Windows* a velke databazy by ti zase vedeli porozpravat nasi NT admini, ktorym
sa v priebehu 3 mesiacov druhy krat natvrdovku zdrbal exchange (information store
velkosti radovo desiatky GB). Downtime cca. 2-3 dni.

> som narazil na tekvicoveho panaka, ale bohuzial taka je realita. Akekolvek
> dalsie argumenty boli len o tom, ze jeden rozprava po cinsky a druhy ma doma
> rybicky.
>   No a na zaver vyvstala dilema pre koncoveho uzivatela. Komu ma teda verit?
> Poradte, ako treba uspesne argumentovat, ked len osobne presvedcenie nestaci?
> Este stastie, ze uz niekolko rokov ma nasadeny server na baze linuxu s
> emulaciou novellu a problemy s nim su len v rovine pokazenych ventilatorov.

Panakovi treba vysvetlit, ze databazove stroje rebootujem len ked potrebujem
upgradnut HW (alebo ked si zmyslim, ze novy kernel by bol dobry :-))

--
Kind regards,
Robert Varga