[linux] Power PC - IBM RS/6000

Robert Varga nite na hq.alert.sk
Pondělí Říjen 29 12:43:27 CET 2001

On Fri, Oct 26, 2001 at 01:02:32PM +0200, gasparovic na posam.sk wrote:
> Ahojte,
>
> vedel by mi niekto poradit, kde hladat iso RetHat prip. inu distribuciu
> Linuxu
> pre Power PC?

No kedze zvysok threadu bol dost off-topic (sorry ludia, diskusia o procakoch
nepomaha.). Zrovna posledny tyzden robim to iste, takze moje skusenosti:

Mam RS/6000-F50 (7025-44), 523 MB ram, 4ks SCSI disky, CDROM, DDS3 tape
Ma to v sebe PowerPC 604r 332MHz procak.

Principilany problem vsetkych distribucii je to, ze sa zameriavaju na PowerMacy.
Pre RS/6000 su supported dve distribucie SuSE (7.1) a TurboLinux (6.5). Vraj
by mal behat aj YellowDog, ale ten som neskusal.

TurboLinux je sice vidno v OpenFirmware, ale nejak mi nebootol z CDcka, takze
som na to kaslal.
SuSE to nevedelo, ale navela-navela som ich kernel (ako jediny) nabootoval, len
ma zbrzdilo, ze nemaju ISO image.
Kedze Mandrake jej moj obludenec, tak som skoncil takto:

Kernel zo SuSE + yaboot na remote masine + Mandrake initrd + mdkinst + bash
na cdcku.

Nabootoval som yaboot cez DHCP. Bootol som kernel z CDcka, s tym, ze init=/bin/bash root=/b00
potom finta:
mke2fs /dev/ram3
mount /dev/ram3 -t ext2 /tmp
mknod /tmp/sdc b 8 32
pdisk

vytvoril som si partition na ext2.

mknod /tmp/hdc2 b 8 34
dd if=/all of=/tmp/sdc2

Tym padol som mal rw root fs pri dalsom boote:

yaboot: cdrom:0,vmlinux root=822 init=/linuxrc

A bol som v instalatore... potom som robil este odrby s modulmi (lebo som chcel instalovat
zo siete), ale nakoniec som nainstaloval Mandrake 8.0 z CDcka.

Vyvstal principialny problem: Mandrake je pre Macy, takze nevedel identifikovat
RS6000 a povedal mi, ze musim pouzivat BootX (loader pod MacOS).

Kaslat na to, to este spravim. Mandrakacky kernel mi nebootol, tak som zase
bootol SuSE kernel (2.4.2) root=804 (== /dev/sda4).

A mal som linuxe na RS/6000, s troma problemami:
1. neviem automaticky bootnut
2. musim mat DHCP server
3. neide mi 2.4.13 kernel z ftp.kernel.org

1. a 2. su riesitelne, len co pridem na to, ako OpenFirmware hlada bootovatelne
particie. Robil som to presne podla dostupnych dokumentov, ale kasle to na mna,
takze pouzijem turbolinux (najdem presne co robi a spravim to sam).

3. Je asik vecou nejakeho fixu, ktory spravili SuSE, ale zdrojaky ich kernelu
som nezohnal (aby som spravil diff a aplikoval na 2.4.13). Pouzil som ich
.config (available po boote z /proc/config.gz) a 2.4.13 sa na mna grandiozne
vykaslala.

Uplne strasne by som privital:
1. Dokumentaciu k RS/6000kovemu OpenFirmware (cim presnejsiu a low-level)
2. SuSE-PPC 2.4.2 kernel sources
3. Klucik k tej RS/6000 kasni :-)))

--
Kind regards,