[linux] DocBook dokumenty v style `./configure; make; make install'

Jan 'judas' Tomka jan.tomka na stonline.sk
Pondělí Říjen 29 21:56:41 CET 2001

Ahojte,
dal som dohromady veci, o ktorych sme sa tu rozpravali, spolu so
skusenostami s DocBookom a vecami, ktore som potreboval pre Slovak-HOWTO
a toto som zbuchal.

Vie to tieto veci:
 - "imitacia" balikovania v style `./configure; make; make install',
   samozrejme, vsetko minimalizovane len pre potreby DocBookoveho
   dokumentu, ale pozna to vsetky klasicke targety: install, uninstall,
   dist, clean, distclean

 - okrem toho pridava jednoduche vytvaranie vsetkych formatov pomocou
   `make {html,html-offline,tex,dvi,ps,pdf}'

 - priama podpora pre ldp.dsl -- oficialny stylesheet pre dokumenty
   Linux Documentation Project

 - pre configure sa daju nastavit cesty k stylesheetom, formaty, ktore sa
   maju vytvarat pri zadani make bez argumentov, adresare, do ktorych sa
   maju dokumenty "instalovat"

 - podpora pre draft dokumentu, teda moznost vyberu, ci niektore casti
   dokumetnu zahrnut alebo nezahrnut do aktualnej verzie

 - niekolko nastrojov, vhodnych najma pre pisanie dokumentov v latin2,
   napriklad odstranovanie diakritiky uplne alebo len na kompatibilitu s
   latin1, nahradzanie latin2 znakov SGML entitami. Ale nikdy ich
   nebudete spustat rucne, vsetky potrebne konverzie sa uskutocnuju
   automaticky.

 - moznost rozdelenia velkych dokumentov na viac casti. Ale stale mozete
   vytvorit jeden dokument pomocou jednoducheho awk skriptu. Napr. na
   submit na linuxdoc.org treba posielat jeden zdrojak... Z desiatich SGML
   suborov vytvorite zadanim `make srcdist' jeden subor .sgml.gz.

Bacha! Toto nie je navrh, toto je uz "skoro hotova" vec. Cele to vyzera
asi tak, ze skopcite svoj zdrojak(y) do adresara src, nastavite asi tak
jednu premennu (no, najviac desat) v configure a Makefile.in a spustite
`./configure'.  To by mohlo stacit na to, aby sa tato vecicka v dalsich
rokoch starala o konverziu zdrojaku v latin2 na SGML entity, kontrolu
zavislosti, vytvaranie vsetkych podporovanych formatov (OKREM RTF --
read the fuck!) a jednoduchu vyrobu kompletnych balikov .tar.gz alebo
len zdrojaku .sgml.gz. To vsetko bez akehokolvek patchovania
stylesheetov alebo podobnych ohavnosti.

Samozrejme, ma to asi tri dni, takze par veci tam chyba a vcera sa mi
podarilo sundat dist target, ma to este vela obmedzeni, ktore musi user
dodrziavat, ale vyzera to slubne.

Ak pisete nieco vacsie v DocBooku a toto sa vam pozdava, ceknite to na
http://judas.host.sk/?page=stuff a pomozte v dalsom vylepsovani. Najdete
tam balik s prikladom maleho DocBookoveho dokumentu, takze staci
nahradit subory za vlastne a malo by to slapat. Feedback wanted!

	judas