[linux] identicke HDD nie su identicke :-(

Jarry guru jarry na gmx.net
Úterý Říjen 30 09:32:55 CET 2001

Daniel Melus wrote:

> Instaloval som komp na ktorom su dva identicke HDD na ATA 100 + CDROM .
> RH71cz pri instalacii inicializoval disky.
> Nainstaloval som system ( cele to mam na RAID1 ) a potom som zistil ze
> system im dava roznu geometriu.
> Je na to nejake logicke vysvetlenie ?

Je. Kernel dostane udaje o diskoch na prvom IDE-kanali z biosu
a ten ich zrejme remapne na heads=255. Geometriu dalsich diskov
zisti kernel (asi) priamo z disku, alebo jeho firmware. Skratka
obide bios...

Zrejme mas disky hda a hdc (alebo hdb a hdd), ale keby si ich
zavesil oba na prvy IDE-kanal (co by bola IMHO pri raid1 poriadna
kravina), geometriu by si asi mal rovnaku. "Asi", lebo teraz
som si nie isty, ci kernel takto (cez bios) zistuje geometriu
oboch diskov na prvom IDE-kanali alebo len prveho disku.

> Spravil som niekde chybu ?

Nie.

> Skusal som hdparm zmenit geometriu ale za jazdy je to asi blbost, ze ?

Ani nie. Ale lepsie je zadat to kernelu pri boote alebo spravit
to v lilo.conf. Takze zadaj tam sectors/heads/cylinders pre druhy
disk rovnake, ako ti detekuje pre prvy disk a mas pokoj (ak ta
toto znervoznuje).

> System sice chodi ale nejak sa mi to nechce lubit. Dva rovnake disky
> by mali byt dva rovnake disky :-)

Aj su!

Jarry