[linux] SNMP + UPS

Ladislav Babjak ladislav.babjak na netcentrum.sk
Úterý Říjen 30 10:47:17 CET 2001

Zdravim vas,

Mam taku dilemu, Instaloval som na Linux(debian), UPS
a k nej soft - Victron NetPro + orig.soft...
Reaguje dobre je to jednoducha instalacia a dobre sa
konfiguruje. Ako z nazvu vypliva, vie soft k nej
dodavany robit to, ze po sieti cez SNMP, haltne
aj ine stroje, ktore na nej vysia....
Super nieco take by som potreboval, ale kedze nie som
v SNMP prilis zdatny, tak som pozrel archiv tejto konfery
a precital si nieco z literatury.
Vyzera to tak, ze by to mohol byt pekny security problem...
Podla toho co som nastudoval, by nemal byt vobec problem,
aby niekto kto sa v SNMP vyzna, poslal UDP packet, ktory
sa bude tvarit, ze ide stej spravnej masiny a haltne stroje....

Vie niekto povedat, ci sa da toto naozaj osetrit tak, aby sa
to nestalo?

Alebo ma napadlo este jedno riesenie: ak je podmienka splnena
a teda nie je prud nejaku dobu, tak sa halt robi tak, ze sa
zavola script, ktory je napisany v konfiguraku..., tam je aj tak
len halt zatial, ale slo by pridat tam take, ze:
ssh -l halt_user meno_stroja 'halt' (samozrejme user by mal na to
pravo a jeho kluc by som pridal kde treba)
To by sami zdalo bezpecnejsie...
Pravda nepravda?

--
Laco