[linux] identicke HDD nie su identicke :-(

Úterý Říjen 30 11:56:26 CET 2001

On Tue, Oct 30, 2001 at 09:32:55AM +0100, Jarry guru wrote:
Cafko RAIDiatori!

> Je. Kernel dostane udaje o diskoch na prvom IDE-kanali z biosu a ten ich
> zrejme remapne na heads=255. Geometriu dalsich diskov zisti kernel (asi)
> priamo z disku, alebo jeho firmware. Skratka obide bios...
Neviem ci je je to presne tak ako hovoris, ale principialne mas pravdu, je to
kvoli roznej interpretacii geometrie.

> Zrejme mas disky hda a hdc (alebo hdb a hdd), ale keby si ich
Presne tak.

> Nie.
Nie.

Je. Forcni to v fdisku, ja som to tak spravil. Ale potom je dost mozne ze ked
hda/hdb vytiahnes tak z hdc/hdd ti nenabootuje a preto odporucam vytvorit
bootdisketu, v RH sa to robi jednoducho cez mkbootdisk. Ked to chces na
trvacnejsom mediu tak ten vytvoreny bootdisk napal na CDcko tak aby bolo
bootovacie.

Inac novy RH 7.2 je velmi dobry, pri upgrade automaticky rozpoznal
komplikovanu RAID-5 array ktory som so 6.2kou musel vytvarat manualne lebo
nepoznala 2 z 3ch radicov :-). A aj celkovy upgrade prebehol velmi hladko.

Resyncovat mi dokaze 14MB/s, pricom 6.2ka len 7.6MB/s. Vypnutie IDE disku z
live-systemu nesposobi pad, len kratke prerusenie, ale aj tak je dobre najprv
pouzit raidsetfaulty (ktory v RH bohuzial z neznamych dovodov nie je takze si
musite skompilovat sami). A ext3 je kapitola sama o sebe, jednoducho "rulz"
migracia je bezproblemova a rychla, len samotny mount tych velkych arrayov
trva asi pol sekundy oproti asi 5-10 s 6.2kou. A journal recovery je tiez len
par sekund, skratka zanedbatelne oproti 10minutovemu fscku. Tvrdy reset
prezili aj ext3 aj raid bez problemov, cely boot aj startovanie sluzieb trva
pod minutu.

Odporucam.

> Jarry
S pozdravom,

            Give a man a fish and you feed him for a day;
     teach him to use the Net and he won't bother you for weeks.