[linux] identicke HDD nie su identicke :-(

Daniel Melus linux na slovakradio.sk
Úterý Říjen 30 12:04:01 CET 2001

----- Original Message -----
From: "Kocur" <kocur na nocka.sk>
To: <linux na lists.linux.sk>
Sent: Tuesday, October 30, 2001 11:50 AM
Subject: Re: [linux] identicke HDD nie su identicke :-(

> [...]
> vyzeraju,
> ale nemusia mat rovnaky firmware, tym padom sa aj inac hlasi geometria
> disku, moze byt odlisny pocet  cyl. heads. sec.ci uz fyzicky ci
psychicky...
> ja mam 2 Maxtory 4GB kupovane den posebe a uz miesu rovnake.. to iste sa
mi
> stalo aj z 20GB
> staci ze je jeden ma firmware 3.02a a druhy 3.02c a uz sa to nemusi hlasit
> rovnako...
> ale tie argumety pouzite " dolu " tiez maju co do toho povedat...

Tym to asi urcite nebude, lebo mam dva identicke stroje ( kupovane v jeden
den ) a u oboch je to rovnake.

K tej druhej casti

> Ani nie. Ale lepsie je zadat to kernelu pri boote alebo spravit
> to v lilo.conf. Takze zadaj tam sectors/heads/cylinders pre druhy
> disk rovnake, ako ti detekuje pre prvy disk a mas pokoj (ak ta
> toto znervoznuje).

BIOS :
PM = c 39813 h 16 s 63 (  AccesMode CHS ) capacity 20548 MB
SM = c 39813 h 16 s 63 (  AccesMode CHS ) capacity 20548 MB
hdparm :
hda
c 2498 h 255 s63 co vyzera ako AccesMode LBA
hdc
SM = c 39813 h 16 s 63  co vyzera OK

Ak v lilo pre beziaci system zmenim geometriu pre druhy disk :
- nebude problem s definovanymi particiami ?
- nerozhodim RAID ?
- neznizim si rychlost R/W diskov ?
- nemozem mu zadat nasilu spravnu geometriu pre hda ?
- ako ma vyzerat ten riadok pre lilo ?

Dano