[linux] Prenos suborov z DOSu do Linuxu

Marcel Telka marcel na telka.sk
Úterý Říjen 30 12:13:03 CET 2001

On Tue, Oct 30, 2001 at 11:51:40AM +0100, Oskar Stolc wrote:
> na scp som myslel tiez, ale vznika tu jeden problem: subory sa maju
> z DOSu presuvat neinteraktivne, cize rucne zadavanie hesla neprichadza
> do uvahy. RSA-based authentication tiez neprichadza do uvahy, lebo
> kludne mozem ist za nejaky DOS, prekopirovat jeho identity.pub a
> vydavat sa za neho... :-( ... a dohliadat na udrziavanie 100 identit
> na servri... to sa mi vobec nepaci.

Hm. Pokial naozaj mozes prist za nejaky DOS a robit s nim prakticky
cokolvek, tak uspokojive (resp. 100 % bezpecne) riesenie IMHO neexistuje.
V tom stroji musi byt nieco, k comu nie je (jednoduchy) pristup.

> Nadviazat spojenie druhym smerom (na linuxe je len klient a na DOSoch
> su servre), to by slo, stacilo by, ak by sa na DOS nakopiroval linux-ov
> ident.pub a subory by stahoval Linux. Otazka znie: aky ssh server
> pre DOS mi odporucate? Existuje vobec nejaky OpenSource? (... idem
> kuknut na googe-a ...)

Ak bude na DOSe server, tak niekto moze prist, odpojit masinu, pripojit
svoju a vydavat sa za ten server (IPcka sedi, kluc ssh servera si zoberie
z original stroja...)

> Alebo ma niekto lepsi napad ako riesit tento problem?
>
> Dakujem za napady vopred...

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |