[linux] identicke HDD nie su identicke :-(

Úterý Říjen 30 12:37:38 CET 2001

On Tue, Oct 30, 2001 at 12:04:01PM +0100, Daniel Melus wrote:
> BIOS :
> PM = c 39813 h 16 s 63 (  AccesMode CHS ) capacity 20548 MB
> SM = c 39813 h 16 s 63 (  AccesMode CHS ) capacity 20548 MB
> hdparm :
> hda
> c 2498 h 255 s63 co vyzera ako AccesMode LBA
> hdc
> SM = c 39813 h 16 s 63  co vyzera OK
Jasne tak je to presne to co hovori jarry a ja.

> Ak v lilo pre beziaci system zmenim geometriu pre druhy disk :
> - nebude problem s definovanymi particiami ?
Bude.

> - nerozhodim RAID ?
Rozhodis.

> - neznizim si rychlost R/W diskov ?
Nie.

> - nemozem mu zadat nasilu spravnu geometriu pre hda ?
To nerob, men ju na hdc.

> - ako ma vyzerat ten riadok pre lilo ?
Na lilo sa vykasli (podla mna je dost mozne ze z hdc ti bootovat vediet
nebude), musis to zmenit v fdisku. Navrhujem postup:

- cez raidsetfaulty oznacis particie na hdc ako zle
- cez raidhotremove ich remove-nes
- pockas kym sa arraye ukludnia (cat /proc/mdstat)
- cez fdisk zmenis geometriu a prepartisnujes hdc tak, aby to bolo presne ako
  hda
- tipujem ze treba rebootnut, zavisi od toho ci jadro dokaze reloadnut
  geometriu hdc. ochekuj v logoch
- cez raidhotadd pridas nove particie
- pockas par hodin kym resyncne
- spustis lilo

Ako som povedal, mozno lilo z hdc bootovat vediet bude, mozno nie. To ale
IMHO zavisi od biosu.

> Dano
S pozdravom,

                            rm -f /bin/laden