[linux] identicke HDD nie su identicke :-(

Jarry guru jarry na gmx.net
Úterý Říjen 30 12:39:43 CET 2001

Kocur wrote:

> este je tu aj taka moznost ze tie disky maju rovnaku kapacitu
> a aj rovnako vyzeraju, ale nemusia mat rovnaky firmware, tym
> padom sa aj inac hlasi geometria disku, moze byt odlisny pocet
> cyl. heads. sec.

Hm, to by sa IMHO nemalo stat, ale nevylucujem. Stoji za to
skusit tie disky aj vymenit medzi sebou. Mal som tiez tuto
zahadu, ale vzdy sa mi hda hlasilo s rovnakou geometriou,
a hdc tiez s rovnakou (ale navzajom odlisnou), bez ohladu,
ci som tam zavesil prvy alebo druhy disk. Potom mi bolo jasne,
ze ide o nejaky rozdiel v interpretacii geometrie, nie
v samotnych diskoch...

-------------------------
Peter Surda wrote:

> Neviem ci je je to presne tak ako hovoris, ale principialne
> mas pravdu, je to kvoli roznej interpretacii geometrie.

Neviem, ci je to presne tak ako som napisal, ale kedysi som
toto vysvetlenie nasiel v "Large-disk.howto"

> Inac novy RH 7.2 je velmi dobry...

Ked si uz nacal o RH7.2, raid, ext3, journal, tak mam dotaz:
Da sa ext3/ReiserFS (uz konecne) pouzit aj na md?

A vie sa RH7.2 nainstalovat kompletne na raid? Vratane /,
/boot aj swap? Lebo v 6.2 to instalator az tak dobre
nezvladal. BTW, /boot moze byt asi iba na raid1, ak sa
nemylim, inak lilo nedokaze najst kernel...

----------------------------
Daniel Melus wrote:

> BIOS :
> PM = c 39813 h 16 s 63 (  AccesMode CHS ) capacity 20548 MB
> SM = c 39813 h 16 s 63 (  AccesMode CHS ) capacity 20548 MB
> hdparm :
> hda c 2498 h 255 s63 co vyzera ako AccesMode LBA
> hdc c 39813 h 16 s 63  co vyzera OK

Ako som napisal, bios premapuje prvy disk na 255 heads.

IMHO, s tymto sa vobec neoplati babrat, pretoze ani jedno
ani druhe nereprezentuje skutocnu fyzicku geometriu disku.
Skratka dnes maju disky na vonkajsich cylindroch viac
sektorov, ako na vnutornych, a samozrejme nie 16 hlav
(ako to reprezentuje firmware disku), ale povedzme 4
(pri beznych dvojplatnovych obojstrannych diskoch).

Ak chces mat nasilu presne rovnake particie, odporucam
skor zrusit vsetko, co je na hdc, zadefinovat cez
fdisk c/h/s, a potom podelit na particie. Tusim ze
ja som sa toho takto zbavil. A lilo mi bootuje
aj z hda, aj z hdc.

Jarry