[linux] identicke HDD nie su identicke :-(

Jarry guru jarry na gmx.net
Úterý Říjen 30 12:46:44 CET 2001

Peter Surda wrote:

> Navrhujem postup:

Uplne suhlasim s tym postupom, takto je mozne sa toho rozdielu
natrvalo zbavit.

> Ako som povedal, mozno lilo z hdc bootovat vediet bude,
> mozno nie. To ale IMHO zavisi od biosu.

Geometriu prveho disku z biosu taha kernel (asi zo zotrvacnosti)
prave koli tomu, ze starsia verzia lila pouzivala na pristup
k disku sluzbu BIOS INT15 na vyhladanie kernelu pre bootovanie.
Prave preto sa musela pouzit aj geometria disku tak, ako ju
reprezentuje bios. U dalsich diskov to uz nebolo potrebne,
lebo kernel nepristupuje na disky cez INT15.

Novsia verzia lila sa uz tiez nespolieha na INT15, takze by
to malo byt fuk. Kazdopadne ked som ja premapoval aj druhy
disk tak, ako prvy, vsetko fachcilo OK, aj bootovanie.

Jarry