[linux] identicke HDD nie su identicke :-(

Úterý Říjen 30 13:48:10 CET 2001

On Tue, Oct 30, 2001 at 12:39:43PM +0100, Jarry guru wrote:
> Neviem, ci je to presne tak ako som napisal, ale kedysi som
> toto vysvetlenie nasiel v "Large-disk.howto"
Aha. Ja som to svoje zistil len z pokusov/omylov a jednej poznamky v jednom
mejli v lkml :-)

> Ked si uz nacal o RH7.2, raid, ext3, journal, tak mam dotaz:
> Da sa ext3/ReiserFS (uz konecne) pouzit aj na md?
RieserFS -> neviem
ext3 -> hej, presne to mam.
Skusal som to najprv s 2.2, ale robilo paniky, tak som napisal (okolo marca)
Stephenovi Twieediemu, ext3 maintainerovi, a ten mi povedal, ze jadra 2.2.x
nevedeli umoznit dobru kooperaciu jurnalu v kombinacii s raid1 a raid5 a 2.4
to uz maju fixnute. Kedze comp bezi v plnom nasadeni (squid) uz 2 dni, povedal
by som ze to fixnute ozaj je.

> A vie sa RH7.2 nainstalovat kompletne na raid? Vratane /,
> /boot aj swap? Lebo v 6.2 to instalator az tak dobre
> nezvladal.
Ja som 6.2ku na 100% raid bezal uz dlhsie, ale instaloval som to vsetko
manualne. 7.2ka mi vsetky raidy (1*R1, 7*R5) poznala uz priamo na boote, bez
parametrov alebo separatnych modulov, neraid partisny tam vobec nemam, priamo
nasla aj cely system a upgrade spravila korektne bez frflania. Jediny problem,
ze nevie instalovat ked mas instalacne data na tom raide, musel som to
skopirovat cez ftp a potom to aj tak neslo az kym som nezistil ze je niekde
zle nastaveny duplex a na tom sa to spomaluje. Ked som to po 2ch hodinach
pokopiroval a nastavil duplex spravne, cely upgrade trval asi 5 minut. Lilo
nastavil automaticky tiez spravne (s drobnou vynimkou ze nedal novemu jadru
parameter restricted a tak to vzdy chcelo heslo ale to je trivialita a fixol
som to manualne).

> BTW, /boot moze byt asi iba na raid1, ak sa nemylim, inak lilo nedokaze
> najst kernel...
Correct. Neviem ako je to s grub-om (ktory RH7.2 tiez ponuka ale ja som zostal
pri lile).

> Jarry
S pozdravom,

                Where do you think you're going today?