[linux] disk image

Matej Pivoluska pivoluska na globtelnet.sk
Sobota Září 1 00:05:13 CEST 2001

On Fri, Aug 31, 2001 at 09:50:07PM +0000 jozo maga wrote:
> zdravim priatelia...
>
> mam takuto vecicku. potrebujem si spravit image diskov z windowsovych
> masin par, asi 8 kuskov... este som to nerobil, ak by ste mi mohli
> napisat taky kratucky postup, ako to spravit... predstavujem si to
> nejak tak, ze si nabootujem z cd linux, a tam to provedu... len
> otazocka... ja si chcem tie imagesy nazhavit na cd... to znamena, ze
> ta particia moze byt maximalne tych 640 MB? alebo sa to da dako tak,
> ze ulozim na particiu aj mensi image ako je velkost particie? plis
> nejake zakladne info od tych, co ste to uz robili...

Na CD som image sice este takto nepalil, ale na skole sme zaradom
zalohovali Windoze po sieti pomocou programu PartImage (hladaj cez
freshmeat.net).

Malo to klientsku aj serverovu cast, klientska bootovala
z diskety, namontovala si vsetko potrebne pomocou nfs.

Serverova cast
mala za ulohu ukladanie imagov (da sa aj cez nfs, ale nativny protokol
PartImagu je rychlejsi...)

Particie to dokazalo rovno prebalovat gzip-om
alebo bzip2. My sme pouzili gzip a velkost image bola asi:

   image = zabrate miesto * 0.6

Ale to je len priblizny udaj.

mP