[linux] uff mozno tazke: Xterminal pre windows

Dezider Góra gora na wittmann.sk
Úterý Září 4 10:28:27 CEST 2001

> Nesuhlasim. Nieje to len terminal. Je to klient server aplikacia.
> Na linuxe Ti musi bezat server a vo windowse si pustis klienta.

Absolutely correct. Server musi bezat. Client sa pripaja na server.

> Toto nieje mozne. Na jeden VNC server sa moze napojit len jeden pouzivatel.
> Ale kazdy pouzivatel si moze spustit vlastny VNC server na Linuxe
> (popripade automaticky startovat pre kazdeho) a potom
> kazdy sa pripoji na iny port. Akurat si musia pamatat,
> na ktorom porte im bez ktory VNC server.

Odskusane. V pripade wokien vsak iba jeden terminal na IP adresu.

> Je to ale dost narocne na pamat, pretoze vlastne Xserver bezi
> nie na klientovi, ale na servri. Kazdy asi vie, ako zerie Xwindows
> pamat na stroji. Je to jeden z najvacsich zrutov pamate
> na Linuxovych pracovnych staniciach. VNC server sice zerie trocha
> menej pamate, ale tiez dost. Zalezi od rozlisenia.
> Navyse celu videopamat musi drzat v riadnej RAM.

Nuz, ja mam dual PIII 733, 512 MB RAM, a planujem zdvihnut na 1GB, no a pri
sucasnej konfiguracii som nezaznamenal nejake extremne vytazenie. Zato mysql je uz
trochu iny zrut pamate... :-(

> Ak mas ale dostatok pamate a vykonny stroj, tak by to malo ist dobre.
> Ale radsej by som doporucoval nejaky windowsovy Xemulator.
> Zatial som ale este ziaden free nenasiel, aj ked niektore boli
> casovo casovo obmedzene shareware. :-)

To je prave to, preco pouzivam VNC. Mam to spustene na kazdej Win2k stanici, aby
som ich nemusel obiehat, a na servri to z casu na cas pustim, ked potrebujem ist
do Xov. 98% robim cez putty, takze pre moje potreby idealne vyhovuje. Ale kazdy
mame vlastne poziadavky a treba najst to prave orechove....

P.S. Software is like a sex - the best is for free.... :-))))
gore.