[linux] mail+firewall

Peter Bodnar Peter.Bodnar na ttc-telecom.sk
Pondělí Září 10 14:12:09 CEST 2001

zdar

	mam jednu otazocku...mam siet, ktora bude mat pripojenie do inetu cez linux
firewall + masquerade. Jeden zo serverov vo vnutri siete bude mail server.
posta smerom von nie je proble, ale smerom dnu mam pochybnosti:

co je vyhodnejsie (z hladiska bezpecnosti na jednej strane a konfiguracie na
druhej):
1. mat na firewalle port forwarding na druhy stroj
2. mat na fw nejaky okliesteny mail server, co by kazdy prichodziu postu
smeroval dalej  na mail server
	2.1	ak takto, ake mailery pouzit? (listoval som na vebe v dokumentacii
sendmail, exim, smail, postfix - kazdy o sebe tvrdi, ze on je ten
najsamsuperlepsi) ma niekto nieco take v praxi?, ak ano, co doporucuje?

	dik
		mex