[linux] mail+firewall

Robert Madaj ml.linux.sk na istrobanka.sk
Pondělí Září 10 15:49:54 CEST 2001

PB> a mas to tak, ako som pisal? t.j. jeden stroj ako fw, a na druhom mail server?
PB> lebo mat to na jednom, to je v pohode, ja sa prave trapim s rozhodenim na dva

presnejsie mame: firewall, ktory je uplne sam, ten
prepusta porty ktore potrebujem (a len tie)
do toho nevidim, je to proste "_stroj_"

potom internetovy mail relay, ktory nerobi nic ine
len si hovie na svojom ip a prijima a odosiela.

dovnutra je uz normalny postovy server, ktory uz
ma v sebe vsetko ako bezny postovy server: smtpd,
nastavene routingy na dalsie postove servre vo
vnutri, pop3d, imapd atd atd.

ak mas teda prostriedky, tak by som si postavil
extra firewall, potom tu postovu relay s realnou
ip adresou ako mas v mx (dns).

my to mame este mierne zlozitejsie ofirewallovane
a oroutovane, moc do toho nevidim, tak ti nepoviem
:)