[linux] LyX, slovenska klavesnica a KDE2.2 v MDK8.0

Zdenko Podobny zdpo na mailbox.sk
Úterý Září 11 22:14:55 CEST 2001

Nuz s konfigurovanim Lyxu mam dost neprijemne skusenosti.

Pokial som Lyx nastavoval z programu, tak to nerobilo nikdy presne to, co som chcel -
tyka sa to hlavne slovenciny. Odskusal som nasledovny posut v mdk 8.0:

1. zmaz (alebo zalohuj) adresar ~/.lyx (t.j. pre vsetkych userov na stroji... ak to
nespravis, tak zvysok na 90 % nebude fungovat. Preco to neviem, ale je to tak...)

2. Ak chces pouzivat slovencinu globalne, tak zvysok rob pricinku
/usr/share/lyx/lyxrc inak vytvor adresar ~/.lyx a v nom subor lyxrc.

3. Skopiruj do suboru lyxrc nasledovne nastavenia (ispell, obrazovka, klavesnica):

\spell_command "ispell"
\font_encoding iso8859-2
\ascii_roff_command "groff -t -Tlatin2 $$FName"
\screen_font_encoding iso8859-2
\use_alt_language true
\alternate_language slovak
\use_escape_chars true
\escape_chars "áÁäÄèÈïÏéÉìÌëËí͵¥åÅòÒóÓôÔöÖøعàÀ©»«úÚùÙüÜýݾ®"
\use_personal_dictionary true
\personal_dictionary .ispell_slovak
\use_input_encoding true
\kbmap true
\kbmap_primary slovak
\kbmap_secondary american
\bind "Pause" "keymap-toggle"

Klucove nastavenia su tieto:
\kbmap true
\kbmap_primary slovak
\kbmap_secondary american
\bind "Pause" "keymap-toggle"

Cize jednoducho povedane, lyx bude pouzivat 2 klavesnice, pricom pirmarna bude
slovenska a sekundarna americka a prepinat mezdi nimi sa bude pomocou Pause
(to si nastav podla potreby). Ak by si chcel dalsie moznosti (netykaju sa vsak uz
nastaveni slovenciny), tak si pozri subor /usr/share/lyx/lyxrc.example je to tam
pekne okomentovane...

Zdeno