[linux] MySQL a slovencina

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Čtvrtek Září 13 21:07:26 CEST 2001

Ahoj,

> Pekny den !!!
>     Neviete niekto poradit, ci neexistuje nejaka funkcia v MySQL a PHP-cku,
> ktora prevedie vsetky slovenske znaky (makcene, dlzne) na normalne znaky bez
> interpunknych znamienok t.j. odstrani ich ??? Alebo ked vyhladavam nejaky
> retazec (bez interpunk. znamienok) v Mysql, aby naslo aj zaznamy so
> znamienkami ???
>
> Teda napr.
>
>     select * from tabulka where polozka like "Janicko"
>
> aby v zaznamoch naslo polozky kde je uvedene "Janicko" aj "Janíčko".

  $name = strtr($name, "áäčďéěíĺľňóôőöŕřšťúüűůýžÁÄČĎÉĚÍĹĽŇÓÔŐÖŔŘŠŤÚÜŰŮÝŽ",
                        "aacdeeillnoooorrstuuuuyzAACDEEILLNOOOORRSTUUUUYZ");

  To druhe som robil kedysi v postgrese iba, ale tak, ze som si na to
napisal modul (pre postgres je kdesi na mojej stranke pod GPL). Ale
schodnejsie ako konvertovat (resp. rychlejsie), je ulozit si do temp
tabulky prekodovane hodnoty s idckami (aj ked join je pomaly, je to
rychlejsie a prekodovanie).

           Juraj.