[linux] LyX, slovenska klavesnica a KDE2.2 v MDK8.0

Zdenko Podobny zdpo na mailbox.sk
Sobota Září 15 07:20:44 CEST 2001

12.9.2001 7:16:13, "Hombre" <hombre na vlake.army.sk> wrote:

>netreba mazat ale navrhnute upravy musis urobit v ~/.lyx/preferences

nuz ja som vychadzal este zo stareho lyxu, ktory som sputil na RedHate 6.0 a
fungovalo mi to vzdy, takze nove moznosti som akosi nehladal

>u mna ale pri pouziti  \use_input_encoding true nechce fungovat kontrola
>ispellom
>plus lyx pri exporte do TeXu pre pdflatex nahradza diakriticke znamienka tex
>sekvenciou napr. \v{c} co vyprodukuje iba americku predstavu o konkretnom
>pismene.

Pravdu povediac, teraz pod lyxom nerobim dokumenty...
Ale prebehol som dnes dokumentciu vyskusal, co sa dalo resp. pripadalo do uvahy
a bez nejakeho konkretnejsieho vysledku. (pokial som spraven pochopil
konfiguracny subor, tak >>\font_encoding "iso8859-2"<< urcuje aky 'styl' kodovania
bude pouzity pre TeX,. Ale ani po pouziti odporucaneho >>\font_encoding T1<< a
dokonca ani >>\font_encoding default<< som nevidel nikaju zmenu v kodovani...

A pokial tam subor nebude v iso-8859-2 o peknych slovenskych znakov sa da iba
snivat. Takze existuju uz iba dve alternativy:
1) stiahnut najnovsiu verziu, skompilovat a odskusat a potom poslat mail autorom,
alebo sa pohrat zo zdrojakmi ak to nebude fungovat... (ja neviem, ci na to budem mat
cas)

2) pouzit cstocs (z baliku tusim cstools) , ktory je sucastou RedHat X.Y CZ a da sa
stiahnut z ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/redhat-cz/7.1/i386/RedHat/RPMS/...
Ten pozna TeX kodovanie a dokaze ho zmenit na latin2(cize ios-8859-2).

Zdeno