[linux] [OT] VPN

Pondělí Září 17 13:04:18 CEST 2001

On Mon, Sep 17, 2001 at 12:52:27PM +0200, Martin Mosny, PosTel, a.s. wrote:
> Pekny den,
> mal by som otazku ohladom $SUBJ.
Heh ja sa tym idem tiez zaoberat :-)

> Teda potreboval by som sa z akehokolvek pocitaca v Internete dostat na
> pocitace v nasej LAN alebo nase servery. Ide o to aby uzivatel v Parizi sa
> tvaril, ako uzivatel sediaci v nasej kancelarii.
> Bol by som  rad, aby komunikacia bola nejako kryptovana (to je asi
> samozrejmost).
Jasne.

> Nasiel som nieco na takyto sposob.
> 1) vpn daemon
> 2) Linux free S/WAN VPN (patch do jadra)
> 3) IPSEC - tu treba definovat jednotlive hop-y ako sa niekto dostane k nam
> a od nas
Pokial viem, freeS/Wan je vlastne ipsec implementacia a dokonca trochu
kooperuje s w2k implementaciou ipsec.

> Aky vplyv by VPN mala na nastavenie firewallu
Moc nie, jednoducho musis upravit cejny a routovanie, ale zadrhely mi zname
niesu.

> a co treba pre klientov (klienti Win XX aj Linux)
Podla mna je dost problem prinutit nahodneho clienta aby zrazu vedel ipsec.
Omnoho schodnejsie riesenie je nainstalovat tam forwardovanie portov cez ssh
(openssh pre linux, ttermpro pre windows) a nemusis sa s nicim babrat. Strucny
navod ako to urobit pod windowsom je tu:
http://panorama.sth.ac.at/howto1/howto-ssh.html

S pozdravom,

Failure is not an option. It comes bundled with your Microsoft product.