RE Re: [linux] Firewall - part2

Ivan Malich malich na decef.elf.stuba.sk
Úterý Září 18 12:21:58 CEST 2001

Caute.

> Oddelene masiny firewall a servery sa pouzivaju v pripadoch vytvarania
> demilitarizovanych zon, kde sa vydeli cast siete (napriklad jeden pocitac)
> na ktory sa mozno dostat zvonku aj zvnutra (smtp, http, pop) ale z neho sa
> donutra nedostanes.

Potreboval by som jednu rychlu radu.
Dneska mi odisiel disk na smtp serveri. Preto potrebujem urobit taku
vec, ze firewall (NAT) by mal posielat vsetky ziadosti nanho (firewall, port 25)
na jednu masinu vnutri (tiez port 25 ;).
Nie je to to prave orechove, ale momentalne to inak urobit nemozem.
Co by som ja potreboval, su pravidla ipchains (to je jedina vec, co
mozem s tym firewallom urobit - pridat nejake pravidlo).

Toto to mozno este trosku viac vysvetli:

 inet     +----------+
----------| firewall |--------------+---------------
                               | masina  |192.168.0.233/255.255.255.0

Port 25 z  firewallu (z vonkajsej strany) by som potreboval forwardovat
na port 25 servera (smerom von to ide uz aj teraz).

Nevedeli by ste mi niekto poradit (idealne by bolo priamo
"# ipchains ...", ale to by som si asi fandil...)?

Diky.

Ico