[linux] perl regexp

Bohdan Spes bohdan.spes na webconomy.sk
Středa Září 19 13:18:25 CEST 2001

Zdravim.

	Pri robeni perl scriptu na posileanie html stranok mailom som narazil na
velmi zaujimavy problem.   Potreboval som spravit v teste substituciu, ale ta
mi nechcela chodit a nasiel som problem.

$_ = " /nejaka/cesta/obrazok.gif?237845=237845";

$doc =~ s/$_/aaaaaaaaa/;

Po vypisani premennej $_ mi bolo jasne, ze  musim dat
s!!! alebo s{}{} syntax, aby sa nebili "/" v premennej z "/" zo syntaxe
perlu. Ale nefungovalo to aj nadalej, pretoze v premennej bol dalsi specialny
znak pre regularne vyrazy "?".  Vyriesil som to tak, ze som spravil funkciu
na escapovanie specialnych znakov v premennej a as potom som ju pouzil v
substitucii a teraz to funguje.
Moja otazka znie: Existuje v perli specialna funkcia na "oeskejpovanie"
premennej pred tym nez ju pouzijem v regularnych vyrazoch ?
Mozno sa ma v tomto pripade postupovat nejak inac a rozumnejsie, ale ja
neviem ako.

--
Bohdan Spes