[linux] Zakazanie prijimania posty z niektorych serverov.

Marian Danisek majo na sunteq.sk
Čtvrtek Září 20 15:57:14 CEST 2001

"Ing. Leopold Martinka" wrote:

> Zdravim Vas,
> potreboval by som zakazat prijimanie posty z niektorych mnou definovanych
> domen. V adresari /etc/mail mam subor deny a tiez deny.db. Lenze ked zadam
> domeny do deny, to nema ziaden efekt, asi to chce preniest aj do deny.db
> (podobne ako u aliases). Len neviem, akym prikazom a manualoch som to
> nenasiel (alebo prehliadol). Pouzivam sendmail a imap. Aspon ma nakopnite,
> ktorym smerom sa vydat.
> Vdaka.

Ja pouzivam na to feature access_db. Do standardneho sendmail.mc doplnit
FEATURE(access_db)dnl. Potom sh Build sendmail.cf. Treba pozriet ci nie je
polozka Kaccess zakonemtovane. Mam urobeny textovy subor access kde definujem
pravidla napr. 192.168.1.20  ACCEPT, 192.168.1.30 REJECT.
Potom makemap hash access.db < accces.

Exituju rozne nastroje ako webmin, linuxconf, ktore zlahucuju administarciu
takychto veci.

S pozdravom.