[linux] siet v mdk8

Ronald Pupala pupala na sse-za.sk
Pondělí Září 24 18:22:59 CEST 2001

Ahoj !

----- Original Message -----
From: "Peter Rockai" <proc na lepton.logisys.sk>
To: <linux na lists.linux.sk>
Sent: Sunday, September 23, 2001 12:32 PM
Subject: [linux] siet v mdk8

> Zdravim!
>
> Mam nasledujuci problem:
> Doma mam dva stroje so sietovkami. Problem spociva v tom, ze mi nejde
siet.
> Prvy stroj je desktop, druhy je notebook s nejakou NE2000 komp. PCMCIA
> sietovkou. Ak z notebooku poslem ping na desktop, ping sa v pohode vrati.

To znaci, ze kernel na notebooku icmp_echo_requst vyrobi, vysle ho spravnym
rozhranim, desktop s prislusnou IP adresou ho prijme, kernel ho spracuje,
vyrobi mu icmp_echo_reply a posle ho spravne nakonfigurovanym rozhranim spat
na notebook. To znaci, ze cela cesta by mala byt v pohode.
Nemas nahodou na notebooku zakazany icmp_echo_reply ?
A potom kernel na notabooku desktopu na ping neodpoveda.
A ine sluzby napr. ftp sa daju pouzivat ? Skus ftp klientom z desktopu
stiahnut nejaky subor z notebooku.
To, ze nefunguje ping este bezpodmienecne nemusi byt chyba.

> Opacnym smerom ale nie. Routovacie tabulky mam (skoro) rovnake, ping na
> vlastne IP sa vrati. V sietovke v desktope problem nie je, skusal som dve
> (tulip a rtl8139). Netusi niekdo kde by mohol byt problem? Je mozne ze som
> nieco dovrtal v konfiguracii?
> Este som vypozoroval, ze ak spravim ifconfig lo down, tak mi prestanu
chodit aj > pingy z 192.168.1.1 na 192.168.1.1 (to je adresa sietovky v
desktope).

To je legitimny stav.

Prajem prijemny den

Rony pupala na sse-za.sk