[linux] zmatok

Oskar Stolc stolc na intrak.sk
Středa Září 26 09:17:37 CEST 2001

Caute,

> -> > -ako funguju konfiguracne subory ?  viem ze su niekde v adresary
> -> > etc.. ako mam najst ten spravny...
> ->
> -> presne, konfiguraky sa vo vacsine nachadzaju v /etc. Ak si chces
> -> nakonfigurovat nejaky balik, ktory si nainstaloval a ak pouzivas
> -> RedHat, tak ti pomoze nasledovny prikaz:
> ->
> -> rpm -qc nazov_balika
>
> preco implicitne predpokladas ze ma rpm? hadam by stalo za to aspon sa
> spytat...

:-)

prepac, ospravedlnujem sa a opravujem: "...ak pouzivas RedHat a mas
nainstalovany program rpm, tak ti pomoze nasledovny prikaz:"

rpm -qc nazov_balika

Mozno nebolo spravne mysliet si, ze ma rpm, ja som len
predpokladal, ze si Otik nainstaloval nejaky 'defaultny' RedHat
bez pridavania a odoberania balikov, alebo hned 'uplnu' instalaciu
zahrnajucu vsetky baliky. A v oboch pripadoch by rpm mal... :-)

> myslim ze poradit takemuto zaciatocnikovi nejaku knizku o linuxe bude ovela
> vhodnejsie... (nevravim ze si ju musi kupit ale nauci sa z nej pomerne vela)

plne suhlasim

> samozrejme nemam nic proti odpovedaniu na jeho otazky tu...
>
> Otik:
>
> ak si to mozes dovolie nejaku knizku o linuxe si ozaj kup; oplati sa.
> A ked sa pytas aspon napis aku mas distribuciu linuxu, ony sa dost lisia
>
> (RedHat, Mandrake, Debian, SuSe, Slackware ...)
>
> otazky tu popisane su velmi vseobecne nie je na ne lahke odpovedat...

Oskar