[linux] Archiv konferencie

Stefan Ondrejicka ondrej na idata.sk
Středa Září 26 16:48:08 CEST 2001

On Wed, 26 Sep 2001, Matus "fantomas" Uhlar wrote:

Ahoj!

> ->
> -> znamena, ze po sieti to ide spakovane gzipom, a po prijati to browser
> -> rozbali. Takze subor ktory ulozil lynx alebo netscape bol pravdepodobne uz
> -> rozpakovany, ibaze mal priponu .gz. Nie je to chyba konfiguracie servera,
> -> akurat trochu nico odlisne od toho co clovek predpoklada a aky nazor na to
> -> ma browser ... Ale pozeram, ze Tibor uz asi zmenil konfiguraciu appach-a a
> -> uz to hadze Content-Type: application/x-gzip ... tak nic .
>
> yo, lenze vyzera to tak ze tomu browsery nerozumeju. btw mne netscape 4.77
> [...]

Prave ze tomu rozumeju (si pozri RFC pre specifikaciu HTTP myslim, ze 2616
alebo take nejake cislo). One je to dobre na podporu komprimacie dat pri
prenose. Dost to setry prenosove pasmo, ked sa prenasaju komprimovane
dokumenty a aj diskovu kapacitu na servery. Jediny problem, ze niektore
starsie browsery nepodporuju Content-Encoding: a je potrebne mat na disku
aj komprimovane aj nekomprimovane dokumenty. Btw. existuju aj moduly do
apach-a ktore vedia komprimovat on-fly (mod_gzip a myslim ze aj CSacek).

Stevo.

--
Stefan Ondrejicka <ondrej na idata.sk>
Beethovenova 11, 917 08 Trnava,