[linux] Kernel 2.4.10 a desktop.

Pátek Září 28 23:16:44 CEST 2001

On Fri, Sep 28, 2001 at 08:39:58AM +0200, Jan Astalos wrote:
> Ahojte.
Caf

> Chcel by som upozornit tych, ktori planuju instalovat 2.4.10-ku na desktop
> masinu na IMHO dost zavaznu zmenu v sprave virtualnej pamate.
Ano a podla mna velmi potrebnu prave pre desktop.

[zrezane a upravene]
> Chyba tam OOM killer. OOM killer v 2.4.9-ke, aj ked ma svoje muchy, odstreli
> zvacsa tu zravu aplikaciu a desktop bezi v pohode dalej.
OOM killer je pre mna velmi malo podstatny, popisana situacia sa u mna na
desktope vyskytla tak 2krat. Zdoraznujem na desktope, na servri je to
ine.

Pre desktop je dolezitesia ina vec: latencia. Linux mava velmi neprijemne
vlastnosti, a sice ze:
1. zvykne odswapovat nieco co musi mat nizku latenciu (napr. Xy)
2. zvykna davat prilis IO priestoru aplikaciam ktore maju bezat v pozadi a ich
rychlost nie je podstatna a potom tie co potrebuju rychlo IO (aj ked male
velkosti) su v prdeli.

V praxi sa to prejavuje tak, ze:
1. ked prenasas velke kvanta dat (kopirujes cez siet, rekompresujes video
apod), nepomoze ti ziadna niceness 19, casto to vyluci akukolvek sancu na
inteligentne odozvy zo systemu, napr. ze to odswapuje Xy alebo videoplayer a
plynulost je v keli.
2. pri pozerani filmov nemozes robit skoro nic, lebo riskujes ze player sa
nedostane nacas k IO resp. nedostane data dost rychlo. Podobne ako v 1,
niceness -20 nepomoze, tyka sa len casu procesoru, nie schedulovania IO.

Moje "oblubene" stavy su ked si programy robiace v pozadi transfery dat
naalokuju skoro vsetku volnu pamat ako cache, ostatne veci odsunie jadro do
swapu a potom sa interaktivne neda robit skoro nic.

Na servri to podla mna tak dolezite nie je, lebo tam byvaju aplikacie zatazene
rovnomerne. Ked vsak nahodou robis tiez transfery tak je to hned vidiet, ale v
praxi to nie je take dolezite lebo zrejme to aj tak transferujes cez nejaku
sluzbu ktora na tom servri bezi takze bottleneck nie je disk io ale net io.
Aspon ja som s tym na servri problemy nemal, to, ze nahodou su obcas troska
vacsie odozvy nezbadas.

Na desktope ma to sralo. Jadra 2.2 to mali uplne horibilne, 2.4 boli uz lepsie
ale stale mi to este nevyhovovalo (bod 2 bol viacmenej vyrieseny, ale bod 1
furt nie). Bezal som par tyzdnov 2.4.9, takze viem ake to bolo.

No a teraz mam novucicke 2.4.10 + preemptive patch a bod 1 sa zda vyrieseny
tiez. Uvidime, ako sa to bude spravat ked budem mat trocha vacsi uptime.
Jedina nevyhoda ktoru som zbadal, je ze ma dosrate nieco s joystick driverom,
prestali mi fungovat na gamepade osi a buttony 5-6 (teda je viacmenej
nepouzitelny). Na video a rekompresiu vsak mnam mnam :-)

Suma sumarum: ked vam na desktope vadi rychlost odozvy, hor' sa na 2.4.10. Ked
potrebujete joystick, pockajte chvilu :-)

> Jano
S pozdravom,

                           Reboot America.