[linux] Kernel 2.4.10 a desktop.

Sobota Září 29 18:44:19 CEST 2001

-> Pre desktop je dolezitesia ina vec: latencia. Linux mava velmi neprijemne
-> vlastnosti, a sice ze:
-> 1. zvykne odswapovat nieco co musi mat nizku latenciu (napr. Xy)
-> 2. zvykna davat prilis IO priestoru aplikaciam ktore maju bezat v pozadi a ich
-> rychlost nie je podstatna a potom tie co potrebuju rychlo IO (aj ked male
-> velkosti) su v prdeli.
->
-> V praxi sa to prejavuje tak, ze:
-> 1. ked prenasas velke kvanta dat (kopirujes cez siet, rekompresujes video
-> apod), nepomoze ti ziadna niceness 19, casto to vyluci akukolvek sancu na
-> inteligentne odozvy zo systemu, napr. ze to odswapuje Xy alebo videoplayer a
-> plynulost je v keli.
-> 2. pri pozerani filmov nemozes robit skoro nic, lebo riskujes ze player sa
-> nedostane nacas k IO resp. nedostane data dost rychlo. Podobne ako v 1,
-> niceness -20 nepomoze, tyka sa len casu procesoru, nie schedulovania IO.

To by som nazval tak ze jadro pouziva priority len pri pridelovani CPU a nie
I/O atd co povazujem za chybu...

-> Na servri to podla mna tak dolezite nie je, lebo tam byvaju aplikacie
-> zatazene rovnomerne. Ked vsak nahodou robis tiez transfery tak je to hned
-> vidiet, ale v praxi to nie je take dolezite lebo zrejme to aj tak
-> transferujes cez nejaku sluzbu ktora na tom servri bezi takze bottleneck
-> nie je disk io ale net io. Aspon ja som s tym na servri problemy nemal,
-> to, ze nahodou su obcas troska vacsie odozvy nezbadas.

Aj na serveri moze mat tato chyba fatalne nasledky. Zeby som sa bal spustit
find / -babla len kvoli tomu ze to moze zabit aplikacie ktore obcas pouziju
hdd? fuj...

takze vravis ze je to fixnute alebo aspon vylepsene?
 Chernobyl was an Windows 95 beta test site.